تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۴۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان؛
نمایش تئاتر «طنطل» در سالن خلیج فارس خرمشهر بر روی صحنه رفت
نمایش تئاتر طنطل اثری از گروه نمایشی شهر همزمان با سایر شهرهای استان خوزستان در سالن خلیج‌فارس شهرستان خرمشهر به روی صحنه رفت
نمایش تئاتر طنطل اثری کاری از گروه نمایشی شهر همزمان با سایر شهرهای استان خوزستان در سالن خلیج‌فارس شهرستان خرمشهر به روی صحنه رفت.

این نمایش به کارگردانی فؤاد رابحی، نویسندگی حسین ذوالفقاری، آهنگ‌سازی محمدحسین مرعشی و بازیگری مسلم باوی، امیر باقریان، رزا ایران‌منش تهیه و در قالب جشنواره بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان مورد اجرا قرار گرفت.

فؤاد رابحی اظهار داشت: نمایش طنطل به نویسندگی حسین ذوالفقاری از 21شهریور به روی صحنه رفت، این نمایش در بخش مسابقات جشنواره تئاتر استان خوزستان به نمایندگی از خرمشهر حضور دارد.

وی افزود: نمایش تئاتر طنطل 25 شهریورماه در سالن خلیج‌فارس خرمشهر داوری می‌شود.

کارگردان نمایش تئاتر طنطل در تشریح دلیل انتخاب این نام، بیان کرد: طنطل از باورهای گذشتگان مردم خوزستان است، آنان بر این باورند که طنطل ها نوعی از موجودات ماورائی هستند که در نخلستان‌ها زندگی می‌کنند.

رابحی عنوان کرد: دو ویژگی شاخص روایت‌شده از طنطل آزار انسان‌ها و بیگاری کشیدن از آنان است، سعی کردیم در قالب نمایش به نکات تاریخی مانند استعمار انگلیس در منطقه، دفاع مقدس و وضعیت بعد از جنگ تحمیلی بپردازیم.

وی با تقدیر از نویسنده و اعضاء گروه نمایشی، افزود: امیدواریم که به‌عنوان نماینده خرمشهر بتوانیم مانند سال‌های اخیر مقام منطقه‌ای کسب و در جشنواره تئاتر بین‌المللی حضور پیدا کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار