تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۴۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اهواز
هفته دفاع مقدس همچون دیگر نقاط کشور با برگزاری مراسم رژه در روز ۳۱ شهریور در بلوار قدس اهواز آغاز و با برگزاری دیگر مراسم همچون غبارروبی مزار شهدا پیگیری می‌شود
با برگزاری جلسه‌ای در فرمانداری اهواز، برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان تشریح و بر برگزاری باشکوه آن‌ها تأکید شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اهواز روز چهارشنبه در جلسه ستاد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث عزت و اقتدار مردم ایران و صحنه درخشانی از حیات مقتدرانه این مردم است. این دوران حماسه بزرگی است که قدرت مردم ایران را به دنیا اثبات کرد و امروز ما هر چه داریم و نداریم از هشت سال دفاع مقدس است.

علی مظفری افزود: در همین راستا و با توجه به نزدیکی به سالروز هشت سال دفاع مقدس از تمام ارگان‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها توقع داریم این هفته را با تمام توان گرامی بدارند. ما هر چه داریم مدیون رشادت و بزرگواری تمام کسانی است که هشت سال در برابر تمام قدرت‌های دنیا قد علم کردند و اجازه ندادند که آمریکا و رژیم اسرائیل به خواسته‌های ناحقشان برسند پس ما هم موظفیم یاد و خاطره و رشادت‌های این بزرگواران را پاس داشته و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ هفته‌ای بهتر از هفته دفاع مقدس برای مردم وجود ندارد که امروزه دلیل سر تعظیم فرو آوردن تمام دنیا در برابر کشور ما همین دفاع مقدس و آثار آن است.

مظفری نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در اهواز تأکید کرد و گفت: کاشت نهال، دیدار از جانبازان و خانواده شهدا، پیاده‌روی خانوادگی، یادواره شهدا و نمایشگاه ولایت و هفته دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که حضور تمامی ارگان‌ها و ادارات و کارکنانشان را در این مراسم می‌طلبد. همچنین به جا است که بسیجیان ادارات در این هفته با لباس رسمی در محل کار خود حاضر شوند و زنگ مقاومت هم توسط رؤسای آموزش‌وپرورش اهواز در مدارس نواخته شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اهواز در پایان به برگزاری مراسم اربعین شهدای گمنام همزمان با هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد.

برگزاری رژه نیروهای مسلح

امیر سرتیپ سید باقر صادقی فرمانده تیپ ۱۹۲ زرهی اهواز نیز در این نشست اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدانی که از تمام هستی خود گذشتند و با کمترین تجهیزات نظامی و‌گاه دست‌خالی رو در روی دشمن ایستادگی کردند تا اسلام حفظ شود، کاری مهم و ارزشمند است.

امیر صادقی ادامه داد: هفته دفاع مقدس یک سال در میان به میزبانی سپاه و ارتش برگزار می‌شود که امسال میزبانی و مراسم بزرگداشت آن بر عهده سپاه است که امیدواریم با همکاری و همیاری دیگر ارگان‌های متولی به‌طور شایسته‌ای برگزار شود.

وی عنوان کرد: هفته دفاع مقدس همچون دیگر نقاط کشور با برگزاری مراسم رژه در روز ۳۱ شهریور در بلوار قدس اهواز آغاز و با برگزاری دیگر مراسم همچون غبارروبی مزار شهدا پیگیری می‌شود.

فرمانده تیپ ۱۹۲ زرهی اهواز در پایان گفت: تصاویر شهدا در سطح شهر حاوی پیام‌هایی است و ما باید بدانیم که در هر جایگاه و منصبی هستیم نگاه شهدا به ما و عملکرد ما بوده و ما باید نسبت به این عنایت آن‌ها پاسخگو باشیم به همین علت پذیرش مسئولیت بسیار سخت است.

تشریح برنامه هفته دفاع مقدس اهواز

مرتضی عجم دشتی جانشین سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز نیز در این نشست اظهار کرد: هر ساله سپاه و بسیج برنامه‌هایی را به صورت متمرکز و غیرمتمرکز برای هفته دفاع مقدس تدارک می‌بینند که انتظار داریم امسال نیز همچون گذشته همه متولیان در این مراسمات شرکت و حضور داشته باشند و در حد وسع خود از این برنامه‌ها پشتیبانی کنند.

وی افزود: سپاه و بسیج بستر لازم را برای بزرگداشت این هفته را فراهم می‌کنند ولی این برنامه‌ها فقط مختص سپاه و بسیج نیست و متعلق به همه متعلق به همه کشور و ملت است. انتظار داریم در اهواز این عزم جدی شده و همه به شکل یک ید واحده برای برگزاری برنامه‌ها به گونه‌ای اقدام کنند که هویت شهر اهواز را به خوبی نشان دهد. باید تلاش کنیم به نوعی اهواز را که در عین کلانشهر بودن و مرارت‌های هشت سال جنگ تحمیلی از مظلومیت خارج کنیم.

جانشین سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز عنوان کرد: در همین راستا برنامه‌هایی طبق روال هر ساله برای این هفته تدارک دیده شده که اولین برنامه محوری آن رژه حماسی نیروهای مسلح در روز سه شنبه ۳۱ شهریور همزمان با اولین روز این هفته است که علاوه بر آن برپایی ایستگاه صلواتی در مکان رژه، افتتاح مسجد امام خمینی (ره) در روستای صفه دو، همایش و مجمع فصلی خاص خود ناحیه امام حسین، سرکشی از خانواده شهدا و برگزاری یادواره شهدا و برنامه «کوچه افتخار محله» در طول هفته از دیگر برنامه‌ای تدارک دیده شده این هفته هستند.

عجم دشتی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه و برگزاری دعای عرفه در جوار شهدای گمنام در پارک جزیره، پارک شهید سبحانی و پار ک گلهای گلستان اهواز در روز چهارشنبه، مراسم غبارروبی از مزار شهدا توسط سپاه ناحیه امام حسین و قرائت دعای کمیل در جوار شهدای گمنام در روز پنجشنبه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اهواز است.

وی بیان کرد: در روز جمعه هم پیاده روی در جاده ساحلی با حضور خانواده نیروهای مسلح و شرکت در نماز جمعه با لباس مصوب را داریم. همچنین روز شنبه صبحگاه مشترک در مقر ناحیه امام حسین در میدان چهارشیر اهواز برگزار می‌شود. افتتاح پروژه آبرسانی به روستای بروایه نیز داریم.

جانشین سپاه ناحیه امام حسین (ع) اهواز تصریح کرد: اعزام راوی و سخنران به منظور نهضت روشنگری به مدارس در روز یکشنبه و سرکشی از آسایشگاه جانبازان و اختتامیه طرح هجرت سه با همکاری بسیج دانش آموزس و مدارس در روز دوشنبه برگزار می‌شوند. در روز پایان این هفته نیز برنامه شب شعر و خاطره را اجرا خواهیم کرد.

عجم دشتی در پایان به مراسم استقبال از هفته دفاع مقدس در روز یکشنبه ۲۹ شهریور با برگزاری پیاده روی، اجرای تمرین رژه و حضور در مزار شهدای گمنام در پارک جزیره اشاره کرد.

سروان محمدرضا حجازی جانشین ناحیه مقاومت امام علی (ع) سپاه اهواز نیز در ادامه به برنامه‌های تدارک دیده شده این ناحیه اشاره کرد و گفت: برنامه هفته دفاع مقدس در سه بخش کشوری، عمومی و اختصاصی برگزار می‌شوند که رژه روز ۳۱ شهریور همزمان با کل کشور برنامه کشوری این هفته است که امسال به همت سپاه و در بلوار قدس اهواز حدفاصل میدان توپ تا سه راه خرمشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: از برنامه‌های عمومی این هفته می‌توان به برگزاری دعای عرفه به صورت متمرکز در مصلی، غبارروبی مزار شهدا و برپایی نماز جمعه اشاره کرد.

حجازی اظهار کرد: برنامه‌های اختصاصی ناحیه امام علی هم شامل دیدار با خانواده‌های ۱۱۰ شهید در قالب یک رمز واحد در زوز پنجشنبه دوم مهرماه همزمان با عید قربان، قرائت میثاق نامه بسیجیان جدیدالورود در علی بن مهزیار با حضور مردم، برگزاری نمایشگاه و جشنواره دفاع مقدس با همکاری ارشاد در موزه هنرهای معاصر اهواز و پخش زنده از صدا و سیمای مرکز خوزستان و بازسازی واقعه غدیر در منطقه زرگان به علت همزمانی هفته ولایت با هفته دفاع مقدس می‌شود.

امیر آهن جان معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز نیز فضاسازی ویژه شهری، نصب بیلبورد و ریسه بندی، اجرای ۱۴ برنامه در مناطق هفتگانه اهواز، خاطره گویی از دفاع مقدس، برگزاری یادواره ۲۲ شهید شهرداری اهواز، آماده سازی فضای آرامستان اهواز برای مراسم غبارروبی با اهدای دو هزار شاخه گل، دیدار با خانواده‌های ۳۵ شهید شهرداری، تجلیل از رزمندگان در شهرداری و شورا، برپایی هفت ایستگاه صلواتی و پشتیبانی از مراسم رژه و پیاده روی ساحلی را از اقدامات شهرداری در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: هفته دفاع مقدس
:
:
:
آخرین اخبار