تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روستاهای خوزستان از شبکه جمع آوری فاضلاب محروم اند
توسعه متوازن در مناطق روستایی ایجاب می کند که همپای شبکه آبرسانی، سامانه جمع آوری فاضلاب نیز در این مناطق ایجاد شود
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: توسعه متوازن در مناطق روستایی ایجاب می کند که همپای شبکه آبرسانی، سامانه جمع آوری فاضلاب نیز در این مناطق ایجاد شود اما در روستاهای استان خوزستان تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

درویشعلی کریمی با بیان اینکه به موازات شبکه آبرسانی سامانه تصفیه خانه فاضلاب نیز باید در روستاها تعریف شود افزود:به تازگی برای شهرهای آبادان و خرمشهر در مذاکره با منطقه آزاد اروند به صورت یک تفاهم نامه سه جانبه با بنیاد مسکن بناست برای 101 روستا به شکل مجتمع آبرسانی تاسیسات فاضلاب پیش بینی شود.

وی اضافه کرد: هزینه این کار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تقبل شده، مطالعات کار نیز توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان انجام و به وسیله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می شود.

کریمی گفت: عمده مشکل روستاها آب است و از آنجایی که در روستاها چاه های جذبی حفر شده تاکنون از سوی روستاییان تقاضایی برای ایجاد تاسیسات فاضلاب نبوده است.

وی اظهار کرد: به عنوان پایلوت در روستای سردار آباد شوشتر یک تصفیه خانه برای جمعیت 6 تا هفت هزار نفر در دست اجراست و تاکنون 60درصد کار نیز انجام شده است؛ این تصفیه خانه در آینده برای افق جمعیتی 30هزار نفر نیز در صورت توسعه پاسخگو خواهد بود.

کریمی توضیح داد: تصفیه خانه فاضلاب در روستای مزبور به روش برکه ای خواهد بود به این صورت که آب به بستر خالی هدایت، تبخیر سپس از طریق زهکش تصفیه خانه به مصرف بخش کشاورزی می رسد و می تواند نمونه ای برای کشور باشد.

در مجموع 163 هزار مشترک در روستاهای خوزستان از خدمات شرکت آبفار خوزستان بهره مند هستند.

به گفته مدیرعامل آبفار خوزستان، مصرف آب در مناطق روستایی خوزستان بالاتر از میانگین کشوری بوده و به همین جهت هدررفت اب نیز بسیار زیاد است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار