تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلات آبزی پروران شوشتر بررسی شد
این نشست با هدف بررسی مشکلات توسعه مزارع و اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان آب و برق خوزستان تشکیل شد
باحضور مدیرکل شیلات استان،نماینده مردم شوشتر وگتوند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شوشتر نشست بررسی مشکلات آبزی پروران شوشتر برگزار شد.

نبی الله خون میرزایی مدیرکل شیلات خوزستان در حاشیه این نشست افزود: این نشست با هدف بررسی مشکلات توسعه مزارع و اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان آب و برق خوزستان تشکیل شد.

وی افزود: در این نشست نقطه نظرات فنی کارشناسان سازمان آب و برق و حفاظت محیط زیست استان مطرح و توافقات خوبی حاصل شد.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد:امیدواریم در سال های آینده با دادن مهلت مناسب به تولیدکنندگان بتوانیم اصلاح الگوی تولید،حفاظت محیط زیست و افزایش بهره وری آب را در دستور کار قرار دهیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدسادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر وگتوند در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به مشکلات آبزی پروران در شوشتر گفت: علی رغم اینکه توصیه های سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان آب و برق خوزستان تا حدی قابل قبول است اما جریمه های هفت برابر معمول، اقتصاد آبزی پروران را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: علی رغم حضور مسوولان کشوری و استانی در شوشتر، اما متاسفانه تاکنون این جلسات خروجی مثبتی در پی نداشته ولی امروز پیشنهادات و راه حل های خوبی مطرح شد.

نماینده مردم شوشتر وگتوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:پیشنهادات مطرح شده امروز ظرف 10روز آینده توسط هیت مدیره سازمان آب و برق خوزستان بررسی و گزارشی در خصوص جرایم این واحدها،تغییر کاربری و صدور مجوز جدید به فرمانداری شهرستان شوشتر ابلاغ شود.

حیدر نجفی فر فرماندار شوشتر نیز در این زمینه گفت: در این نشست مقرر شد تا ایرادات سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان آب وبرق خوزستان در خصوص ادامه عملیات آبزی پروران شرق گرگر برطرف شود.

وی تصریح کرد:مجوز هیچگونه حوضچه آبزی پروری جدیدی تا اطلاع ثانوی در شهرستان شوشتر صادر نخواهد شد.

در این نشست همچنین کارشناسان محیط زیست، سازمان آب و برق و بازرسی استانداری خوزستان حضور داشتند.

شوشتر رتبه نخست آبزی پروری در استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار