تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۷۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره محیط زیست شادگان:
تالاب شادگان سالانه پذیرای 154 گونه پرنده است
عمده پرندگان مهاجر زمستان گذران تالاب شادگان از کشور روسیه و یا‌‌ همان مناطق بسیار سرد سیبری به تالاب شادگان و دیگر تالاب‌های جنوبی به مهاجرت می‌پردازند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: تالاب شادگان سالانه پذیرای بیش از 154 گونه پرنده مهاجر است.

سید محمدحسن فقیه روز شنبه در بازدید از تالاب بین‌اللملی شادگان اظهار کرد: مرحله اول مهاجرت پرندگان در فصل بهار از اوایل اردیبهشت‌ماه امسال با آغاز فصل گرما به سمت مناطق سردسیر و فصل دوم از ابتدا شهریورماه تا اواخر اسفندماه سال جاری این گونه‌ها در تالاب شادگان سپری می‌کنند.

وی افزود: عمده پرندگان مهاجر زمستان گذران تالاب شادگان از کشور روسیه و یا‌‌ همان مناطق بسیار سرد سیبری به تالاب شادگان و دیگر تالاب‌های جنوبی به مهاجرت می‌پردازند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان تصریح کرد: از جمله پرندگان مهاجر تالاب شادگان، اکراس آفریقایی، اکراس سیاه، انواع اردک‌های سر چر همچون اردک سر سیاه، اردک نوک پهن، اردک سر حنایی، اردک بلوطی، نوک پهن، خوتکا ابرو سفید، اردک سرسبز، گیلار، تنجه، فیلوش، انواع پرندگان شکاری شامل بحری، لاچین و غیره هستند.

وی اضافه کرد: وجود این تعداد انواع پرنده مهاجر در این موقع از سال در این تالاب کم‌نظیر است که شرایط مطلوب و امنیت موجود در این تالاب باعث شده که شمار انواع پرندگان در این تالاب نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کند.

فقیه خاطرنشان کرد: مدت حضور پرندگان مهاجر در این تالاب‌ها متفاوت بوده و برخی از گونه‌ها زودتر و برخی دیگر دیرتر این تالاب‌ها را ترک کرده و بعضی از گونه‌ها نیز زمستان خود را در تالاب این منطقه سپری می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان با بیان اینکه تالاب شادگان سالانه پذیرای بیش از 154 گونه پرنده مهاجر است عنوان کرد: این تالاب به دلیل وضعیت و امنیت مناسب آن، به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در جنوب استان تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: تالاب شادگان
:
:
:
آخرین اخبار