تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا خالکوبی اشکان دژاگه مانع حضور او در تیم ملی فوتبال می شود؟+عکس
چندی پیش کارلوس کی روش برای زیر نظر گرفتن بازیکنان ایرانی خارج از کشور به اروپا سفر کرده بود. بهرنگ صفری، آرش بیات، برادران نظری، ویلیام آتشکده به اتفاق کوهیار سلیمی در سوئد و آرام خلیلی در نروژ و رضا قوچان‌نژاد در بلژیک، ایرانی‌هایی هستند که سرمربی تیم ملی ایران با آنها دیدار کرد.

به گزارش ارم نیوز، از بین این افراد بهرنگ صفوی به علت حضور در تیم ملی بزرگسالان سوئد نمی تواند در تیم ملی ایران حضور داشته باشد.از طرفی دیگر بین تمام این بازیکنان ظاهرا تمایل مسئولان به حضور اشکان دژاگه به حضور در تیم ملی قوی تر است.در همین زمینه امید نمازی، دستیار ایرانی کی‌روش درباره دژآگه می‌گوید: «ما اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و تمام تلاشمان این است که او به جمع ما اضافه شود. اعتقاد دارم این بازیکن شانس بسیاری برای حضور در ترکیب تیم ملی خواهد داشت»


به گفته مقامات نظامی، با توجه به اینکه بازیکنان مورد نظر قبل از مشمولیت از ایران خارج شده‌اند یا متولد خارج از کشور هستند، می‌‌توانند با ۱۵ میلیون تومان سربازی خود را بخرند. طبق هماهنگی صورت گرفته اشکان دژاگه دو هفته دوره آموزشی نظامی را هم نخواهد گذراند.

اشکان دژاگه بازیکنی است که کم حاشیه نبوده است.پس از جواب رد این بازیکن به افشین قطبی برای حضور در تیم ملی،حاشیه های دیگری برای این بازیکن فوتبال رقم خورد.

یکی از این حاشیه ها خالکوبی روی دست این بازیکن است که به عقیده دویچه وله این خالکوبی یکی از موانع اصلی حضور این بازیکن در ایران است.این مهاجم ایرانی بر روی دو دستش به زبان فارسی، عبارت‌های "اشکان" و "تهران" را خالکوبی کرده است.

همچنین در سال گذشته روزنامه اعتماد شرح کامل یکی از حواشی که برای این بازیکن در بدو ورود به ایران اتفاق افتاد را نوشت.دژاگه که در آن مقطع عضو تیم ملی جوانان فوتبال آلمان بود، مو‌هایش را مطابق یکی از مدهای آن مقطع زمانی در اروپا آرایش کرده بود. ماموران حراست فرودگاه نیز به او اجازه ورود ندادند که در پی آن درگیری مختصری نیز ایجاد شد. مأموران نیزماشین اصلاح آورده و سر اشکان دژآگه را تراشیدند.

یکی از حواشی دیگری که برای این بازیکن ایرانی رخ داد،عدم حضور وی در بازی تیم ملی زیر 21 سال آلمان در مقابل اسرائیل بود که به گفته دویچه وله باعث انتقادهای زیاد روزنامه ها و رسانه های آلمانی از اقدام اشکان دژاگه بود.این فوتبالیست در جواب انتقاد رسانه های آلمانی گفت که دیتر آیلتس، سرمربی امیدهای فوتبال آلمان، با اصل و نسب ایرانی من آشنا است و معذوریت‌های سیاسی من را درک می‌‌کند.

ماتیاس سامر، مدیر ورزشی تیم‌های ملی فوتبال آلمان، و تئو تسوانتسیگر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، نیز دلایل او را در ابتدا پذیرفتند. اما ولفگانگ شویبله، وزیر کشور (وقت) آلمان، از تصمیم دژاگه انتقاد کرد.هرچند که تئو تسوانتسیگر نیز در زمان انتشار خبر گفت که تصمیم دژآگه برای عدم بازی با اسرائیل با شتابزدگی پذیرفته شد و باید آن را بازبینی کرد.

دژاگه در چهار سال گذشته عضو تیم ولفسبورگ بوده و طی این مدت زیر نظر جمعی از بر‌ترین مربیان فوتبال جهان تمرین کرده است. ۱۱۰ بازی او در ولفسبورگ به ۱۷ بار گلزنی انجامیده‌اند. دژآگه همچنین در تمام مقاطع سنی، غیر از بزرگسالان، برای تیم ملی آلمان به میدان رفته است:

تیم ملی نوجوانان: ۱۰ بازی، ۴ گل

زیر ۱۸ سال: ۴ بازی، ۲ گل
۱۹ ساله‌ها: ۱۱ بازی، ۳ گل
۲۰ ساله‌ها: ۵ بازی، ۲ گل
تیم ملی امید: ۲۰ بازی، ۴ گل
برچسب ها: اشکان دژاگه
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
0
2
از حركت شيث و نصرتي كه بدتر نيست
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
0
0
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش
بنازم غیرتتو ایرانی
:
:
:
آخرین اخبار