تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر آبادان:
بازپس‌گیری زمین‌های اهدایی به جنگ‌زدگان نادرست است
عضو شورای اسلامی شهر آبادان، اقدام اداره راه‌وشهرسازی برای بازپس‌گیری زمین‌های اهدایی که به مردم جنگ‌زده این مناطق در اوایل بازگشت مردم به شهر صورت گرفته بود را نادرست خواند
عضو شورای اسلامی شهر آبادان، اقدام اداره راه‌وشهرسازی برای بازپس‌گیری زمین‌های اهدایی که به مردم جنگ‌زده این مناطق در اوایل بازگشت مردم به شهر صورت گرفته بود را نادرست خواند.

غلامحسین مکوندی شب گذشته در جلسه علنی و رسمی در صحن شورا با اشاره به زمین‌های اهدایی به مردم جنگ‌زده آبادان در مناطق مختلف شهری وجود دارند، اظهار کرد: در اوایل بازگشت مهاجران به شهر از سوی اداره راه و شهرسازی (با نام قدیم مسکن و شهرسازی) زمین‌هایی را به مردم واگذار کردند که بسیاری از این زمین‌ها در مناطق فاقد زیرساخت‌های لازم قرار دارند و بر این اساس اقدامی از سوی مردم برای ساخت و ساز آنها صورت نگرفت.

وی افزود: اکنون اداره راه و شهرسازی از مردم خواسته تا زمین‌ها را به این اداره پس دهند و یا برای داشتن آنها باید مبالغ هنگفتی را آن هم به صورت طی یک پرسه طولانی مدت با تردد مکرر میان شهر آبادان و اهواز پرداخت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان از استاندار خوزستان خواستار مداخله و رفع مشکل مردمی که سال‌ها رنج دوری از شهرشان را چشیده‌اند و تمام مایملک خود را از دست دادند، شد.  

مکوندی با تاکید بر آنکه این زمین‌ها حق قانونی مردم است، عنوان کرد: دولت باید در این مناطق زیرساخت‌های لازم را فراهم کند تا مردم بتوانند در جهت ساخت و ساز اقدام کنند، وقتی هیچگونه زیرساختی نیست چگونه خانه‌سازی کنند؟!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تردد فراوان عراقی‌ها از مرز شلمچه به منطقه تصریح کرد: متاسفانه شهر آبادان تنها به محل گذر این افراد تبدیل شده و از فرآیند تردد آنها هیچ چیز عاید شهر نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: عراقی‌ها پس از ورود از مرز شلمچه یک راست راه فرودگاه را در پیش می‌گیرند و بارها دیده شده که ساعت‌های مدیدی را در سالن فرودگاه که ظرفیت تعریف شده‌ای نیز دارد به سر می‌کنند تا با پرواز مورد نظر به مقصدشان پرواز کنند.

مکوندی در پایان گفت: بازارها، هتل‌ها و سایر صنوف از این تردد‌ها نفعی عایدشان نمی‌شود و لذا مسئولان امر به خصوص استاندار باید در این زمینه تدبیر و چاره‌اندیشی کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار