تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۹۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی 19 نماینده خوزستان در لیگ های ایران
استان خوزستان با دارا بودن 19 تیم در لیگ های مختلف فوتبال ایران دارای بیشترین نماینده در فصل ورزشی 94-95 شده و در این زمینه از استان تهران که فعلاً 18 تیم را در لیست دارد، پیشی گرفته است
استان خوزستان دارای بیشترین تعداد تیم در لیگ های مختلف فوتبال ایران است.

لیگ های سراسری فوتبال ایران در چهار رده (لیگ برتر، دسته اول، دسته دوم و دسته سوم) برگزار می‌شوند و 150 تیم از استان های سراسر کشور در این لیگ ها به مصاف هم می‌روند.

در همین راستا، استان خوزستان با دارا بودن 19 تیم در لیگ های مختلف فوتبال ایران دارای بیشترین نماینده در فصل ورزشی 94-95 شده و در این زمینه از استان تهران که فعلاً 18 تیم را در لیست دارد، پیشی گرفته است.

فهرست 19 نماینده فوتبال خوزستان

لیگ برتر: استقلال اهواز، فولاد و استقلال خوزستان، سه تیم از شهر اهواز، بعنوان نمایندگان فوتبال خوزستان در لیگ برتر حضور دارند.

لیگ دسته اول: نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان، دو تیم وابسته به وزارت نفت، از دو شهر فوتبال خیز خوزستان، بعنوان نمیاندگان این خطه در لیگ یک بازی می‌کنند.

لیگ دسته دوم: خوزستان با هفت تیم از شش شهر مختلف این استان دارای بیشترین تعداد نماینده در لیگ دسته دوم است. فولاد ب خوزستان، کارون خوزستان، نفت نوین آبادان، نفت امیدیه، شهرداری ماهشهر، مقاومت دزفول و ماهان شوشتر، تیم های خوزستانی حاضر در لیگ دو هستند.

لیگ دسته سوم: فوتبال خوزستان در لیگ دسته سوم که در دو مرحله انجام و اول مهرماه قرعه‌کشی می‌شود، هفت نماینده از هفت شهر این استان خواهد داشت. تیم های استقلال شوشتر، جنوب سوسنگرد، استقلال ملاثانی و شاهین ماهشهر در مرحله اول لیگ دسته سوم به میدان می‌روند. ضمن اینکه تیم های ملی حفاری اهواز، فرهنگ رامهرمز و نفتون مسجدسلیمان، از مرحله دوم به مسابقات لیگ دسته سوم اضافه خواهند شد.

چشمه جوشان فوتبال خوزستان

تیم های خوزستانی حاضر در لیگ های دسته دوم و سوم که تعداد آن ها به 14 تیم می‌رسد، در کنار اندک بازیکنان غیربومی، غالباً بر پایه بازیکنان خوزستانی بنا شده‌اند. در کنار بازیکنان خوزستانی این 14 تیم، گروهی از فوتبالیست های این استان هم در تیم های غیرخوزستانی لیگ های دسته دوم و سوم توپ می‌زنند.

 در همین راستا، اگر تعداد بازیکنان خوزستانی فعال در لیگ های دسته دوم و سوم کشور را با حدود 100 بازیکن خوزستانی شاغل در لیگ های برتر و دسته اول جمع بزنیم، به این واقعیت می‌رسیم که استان خوزستان بیش از 400 بازیکن در لیگ های سراسری فوتبال ایران (لیگ برتر، دسته اول، دسته دوم و دسته سوم) دارد.

این واقعیت نشان می‌دهد که چشمه فوتبال در خوزستان همانند گذشته جوشان است؛ بشرطی که قدر این سرمامه‌ها دانسته شود تا فوتبال خوزستان به روزگاری بازگردد که از واردات فوتبالیست بی‌نیاز شود.

مرجع / خوزستان اسپرت
:
:
:
آخرین اخبار