تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسوول نظام صنفی کشاورزی هندیجان:
کشاورزی درهندیجان تعطیل شده است
به دلیل کمبود شدید آب در شهرستان هندیجان کشت تابستانه امسال در این شهرستان ممنوع شده بود
مسوول نظام صنفی کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: کشاورزی شهرستان هندیجان با وجود بحران جدی آب در این شهرستان تعطیل شده است.

فتح الله الهیاری دوشنبه اظهار کرد: به دلیل کمبود شدید آب در شهرستان هندیجان کشت تابستانه امسال در این شهرستان ممنوع شده بود.

وی گفت: کشت پاییزه نیز درفصل زراعی گذشته بدلیل بسته شدن 90روزه آب، موجب خسارات زیادی شد و کشاورزان با توجه به مشکلات فراوان، تولید مطلوبی نداشتند.

الهیاری عنوان کرد: کشاورزان شهرستان هندیجان درحال حاضر دربلاتکلیفی هستند و نمی دانند در آینده مشکل آب زمین های کشاورزی در این شهرستان چگونه جبران و تأمین می شود.

وی افزود: بعضی از کشاورزان براثر بی آبی و دسترسی نداشتن به آب به ناچار از کشاورزی دست کشیده و بیکار هستند و همین امر مشکل معیشتی برایشان بوجود آورده است.

مسوول نظام صنفی کشاورزی شهرستان هندیجان بیان کرد: این وضعیت برای کشاورزی شهرستان هندیجان فاجعه است که براثر کم آبی زمین ها و محصولات کشاورزی از بین برود.

الهیاری در ادامه بیان کرد: 24 هزار هکتار از اراضی شهرستان هندیجان برای کشاورزی استفاده می شود و این در حالی است که وضعیت آب این شهرستان در بلاتکلیفی است، کشاورزان به امید تامین آب برای کشت پاییزی زمین های خود را شخم زده اند.

وی گفت: صندوق بیمه بانک کشاورزی میزان خسارت سال زراعی گذشته را 52 درصد محصولات کشت شده عنوان کرد این در حالی است که هم اکنون به کشاورزان خسارت دیده ، میزان خسارت را 27 درصد اعلام کرده اند که این آمار غیر واقعی باعث نارضایتی کشاورزان و اعلام اعتراض آنها شده است .

زمین های زراعی شهرستان هندیجان بالغ بر 24 هزار هکتار است که دراین شهرستان گندم، جو و کلزا کشت می شود.

شهرستان هندیجان آب موردنیاز کشاورزی خود را از شهرستان بهبهان تامین می کند که از دو سال گذشته این سهمیه آب بر روی این شهرستان قطع شد و کشاورزان از رودخانه زهره برای آبیاری استفاده می کنند که رودخانه زهره نیز به دلیل خشکسالی و استفاده زیاد کشاورزان خشک و شور شده است .
مرجع / ایرنا
برچسب ها: هندیجان
:
:
:
آخرین اخبار