تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۹۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
19 درصد مدارس جنوب خوزستان مروج سلامت هستند
19درصد مدارس شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان مروج سلامت هستند که بیشتر آنها به صورت سمبلیک آن را یدک می کشند
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 19درصد مدارس شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان مروج سلامت هستند که بیشتر آنها به صورت سمبلیک آن را یدک می کشند.

شهرام ترحمی در گفت و گو با رسانه های محلی آبادان افزود: از 140 مدرسه مروج سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده، 80 مدرسه در آبادان،40 مدرسه در خرمشهر و 20 مدرسه در شادگان قرار دارند که در آبادان فقط دو مدرسه پنج ستاره هستند.

وی اجرای مراحل هشت گانه مدارس مروج سلامت را شامل برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدرسه، سلامت محیط درمدرسه، بهبود تغذیه درمدرسه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدرسه، ارتقای سلامت کارکنان مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره ای در مدرسه، مشارکت والدین و جامعه در برنامه های سلامت در مدرسه و شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان عنوان کرد.

ترحمی هدف کلی برنامه مدارس مروج سلامت را ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش آموزان در طول سال تحصیلی دانست و اظهار داشت: اعتبارات کم آموزش و پرورش بخصوص در مناطق محروم مانع از تبدیل واحدهای آموزشی به مدارس مروج سلامت شده است.

وی از اجرای طرح وارنیش فلوراید به منظور مراقبت از سلامت دهان و دندان در بین 67 هزار و 707 دانش آموز در شهرستان های آبادان و خرمشهر و شادگان خبر داد و اظهار داشت:مرحله اول این طرح در پایگاه های سنجش سلامت دانش آموزان کلاس اول ابتدایی اجرا شده است و در طول سال تحصیلی کل دانش آموزان را در بر خواهد گرفت.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:طرح مراقبت سلامت دانش آموزان متوسطه با همکاری منطقه آزاد اروند در شهرستان های آبادان و خرمشهر به صورت رایگان اجرایی خواهد شد که در این طرح دانش آموزان به صورت رایگان توسط پزشک عمومی ویزیت و در صورت نیاز به پزشک متخصص و یا برخی از تجهیزات پزشکی نظیر عینک، ویلچر و یا سمعک این اقلام در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی گفت:با توجه به اهمیت کم خونی های ناشی از فقر آهن و عوارض شایع آن به ویژه در دختران و کمبود شدید ویتامین D در منطقه، طرح آهن یاری و تامین ویتامین D به صورت رایگان در مدارس شهرهای زیر مجموعه دانشکده اجرا خواهد شد.

ترحمی از تشدید نظارت بر بهداشت و مدارس و اجرای طرح بوفه سالم در مدارس خبر داد و اظهار داشت: استاندارد این طرح توسط کارشناسان مربوطه تهیه و تنظیم و در اختیار آموزش و پرورش مناطق قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:استانداردی که برای مدارس تعریف شده نماد تغذیه سالم در مدارس جنوب خوزستان است.

شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می گیرند و شهرستان های ماهشهر و هندیجان که به مدت دو سال زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بودند از ابتدای شهریور به دانشگاه علوم پزشکی اهواز ملحق شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار