تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات ضد تروریستی پلیس آلمان در برلین/ تصاویر
پلیس آلمان از آغاز عملیات نظامی ضد ترور در ۸ منطقه برلین خبر داد که گمان می‌رود برخی مظنونان به همکاری با گروه تروریستی داعش در سوریه هدف این عملیات باشند.
  پلیس آلمان برای مقابله با گروه‌های تروریستی در عملیاتی به انجام بازرسی و جستجو در محله تمپولوف-شونبرگ (Templehof-Schoneberg) برلین پرداخت.

در این بازرسی‌ها یک مسجد و هفت آپارتمان به طور کامل جستجو و بازرسی شد و دو نفر هم بازداشت شدند که مظنون به مشارکت در شبکه‌ای از گروه داعش در سوریه هستند.

هدف اصلی تفتیش مراکز افراط‌گرایان در برلین، یافتن یک مرد مراکشی ۵۱ ساله و یک جوان ۱۹ ساله اهل مقدونیه بوده است. این دو نفر مظنون به پشتیبانی از تروریست‌های افراطی در سوریه هستند.

مرد مراکشی متهم به ترغیب برای شرکت در جنگ داخلی سوریه است و گفته می‌شود که جوان مقدونیه‌ای به احتمال زیاد در مبارزه مسلحانه در سوریه شرکت داشته است.

درباره اینکه آیا این افراد دستگیر شده‌اند یا خیر، گزارشی منتشر نشده است.

در این عملیات که صد‌ها تن از نیروهای ویژه ضد ترور پلیس آلمان در آن شرکت داشتند، چند کامپیو‌تر و مدارکی ضبط شدند که احتمال می‌رود حاوی جزئیاتی درباره فعالیت‌های افراطی‌ها در آلمان باشند.

«استفان ردلیخ» (Stefan Redlich) سخنگوی پلیس برلین می‌گوید: ما به دنبال شواهد در اینجا هستیم. به خصوص تجهیزات و شواهد مربوط به آموزش و تمرین نیرو‌ها و هرگونه جزئیاتی که بتواند نشان دهد حدوداً چه تعداد افرادی در اینجا فعال بوده‌اند یا از اینجا به سوریه فرستاده شده‌اند و چه تعدادی برای شرکت در حملات آموزش دیده‌اند. این افراد زمانی که به اینجا بازگردند می‌توانند خطر و تهدیدی برای ما باشند.

وی افزود: تفتیش مسجد پس از ادای نماز صبح و بدون مقاومت انجام شده است.

افراطی‌های آلمانی عضو داعش بار‌ها مقامات آلمانی را تهدید به مرگ کرده‌اند. علاوه بر این آن‌ها در چند ویدئو تهدید کرد‌ه‌اند که در آلمان نیز اقدام به عملیات تروریستی خواهند کرد.

در ماه گذشته میلادی (اوت) دو تن از اعضای گروه تروریستی داعش در یک ویدئو به زبان آلمانی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، را تهدید به مرگ کردند.

این دو نفر در ویدئویی که احتمال می‌رود در سوریه تولید شده باشد، از زنان و مردان در آلمان و اتریش خواسته ‌بودند به آن‌ها بپیوندند یا در صورت امکان کافران را مورد حمله‌های مرگبار قرار دهند.

به گزارش رسانه‌های آلمانی، سرویس‌های اطلاعات داخلی آلمان برآورد می‌کنند، در ماه‌های اخیر، حدود ۶۰۰ نفر از آلمان عازم جنگ در سوریه شده‌اند. آن‌ها همچنین در مورد تلاش‌های جنبش‌های رادیکال و افراطی برای استخدام افراد از میان صد‌ها هزار مهاجری که وارد کشور آلمان می‌شوند، ابراز نگرانی می‌کنند.

به گفته مقامات امنیتی آلمان، در برلین ۶۷۰ افراطی سلفی فعال هستند. نام حدود ۳۵۰ تن از آنان به عنوان افرادی ثبت شده‌ است که تمایل به اعمال خشونت دارند.


 
 
:
:
:
آخرین اخبار