تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۱۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر خبر داد:
برنامه‌ریزی جامع برای برگزاری دعای عرفه در شلمچه
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از تلاش و انجام برنامه‌ریزی جامع برای برگزاری دعای عرفه در شلمچه خبر داد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از تلاش و انجام برنامه‌ریزی جامع برای برگزاری دعای عرفه در شلمچه خبر داد.

مجید حسین‌زاده امروز با تاکید بر جایگاه روز عرفه در مبانی دین، اظهار کرد: بنا به روایتی از شیخ عباس قمی آمده که «روزی امام زین‌العابدین به سائلی در روز عرفه فرمودند: وای بر تو که در این روز از غیر از خدا سئوال می‌کنی حال آنکه در این روز بچه‌هایی که در شکم مادر هستند نیز به فضل خدا می‌روند که سعید گردند».

وی افزود: از این روایت و روایت‌های مشابه به خوبی اهمیت و جایگاه روز عرفه مشخص می‌شود و می‌توان به این نکته دست یافت که این روز، روز دعا و نیایش است و دعای عرفه با توجه به دارا بودن بالا‌ترین مضامین عرفانی نیز در این روز وارد شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از برگزاری مراسم دعای عرفه در زیارتگاه شلمچه خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده که با توجه به سفارش که در قرائت این دعا در زیر آسمان شده و با توجه به قداست شلمچه، مراسم پرفیض عرفه در زیارتگاه شلمچه برگزار می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه از سراسر کشور در مراسم دعای عرفه در شلمچه شرکت می‌کنند از برنامه‌ریزی جامع برای برگزاری این مراسم خبر داد.

وی تصریح کرد: در این مراسم «حجت‌الاسلام جلال موسویان» سخنرانی خواهد کرد و «محمود سواهی» مداح این مراسم خواهد بود و همچنین برنامه ریزی شده که با همکاری شهرداری راس ساعت 13 اتوبوس‌هایی از مقابل مسجد جامع و چهار راه شهید مطهری خرمشهر به ارائه خدمات ایاب و ذهاب به مردم بپردازند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر ادامه داد: برای رفاه حال شرکت کنندگان در این مراسم نیز ایستگاه‌های صلواتی با استفاده از هیئت‌های مردمی در نظر گرفته شده و برای سازماندهی راه‌ها و کنترل ترافیک، پلیس راه، راهور، نیروهای سپاه و بسیجیان اموری همچون کنترل راه‌ها و امنیت پارکینگ و ترافیک را ساماندهی خواهند کرد.

وی همچنین از استقرار کادر فوریت‌های پزشکی در شلمچه به این مناسبت خبر داد.

حسین‌زاده در پایان تعداد شرکت کنندگان در این مراسم در سال گذشته را قریب به 30 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به گرایش هوا به سرد شدن، ممکن است امسال تعداد بیشتری در این مراسم معنوی شرکت کنند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: دعای عرفه ، شلمچه
:
:
:
آخرین اخبار