تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۱۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر نظام صنفی کشاورزی هفتکل عنوان کرد:
محدودیت منابع آبی در روستاهای هفتکل
بالغ بر 40 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در هفتکل وجود دارد که به‌دلیل محدودیت منابع آبی به شکل دیم کشت می‌شوند و همه ساله خسارت می‌بینند
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی هفتکل گفت: کشاورزان این شهرستان هم از آب‌های سطحی و هم از کانال‌های آبیاری محروم هستند.

محمد ثابت زنگنه امروز اظهار کرد: بالغ بر 40 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در هفتکل وجود دارد که به‌دلیل محدودیت منابع آبی به شکل دیم کشت می‌شوند و همه ساله خسارت می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی سالانه میلیاردها تومان خسارت به کشاورزان می‌دهد افزود: ما اعتقاد داریم پولی که بیمه با چند ماه تاخیر بابت خسارت به کشاورز می‌دهد کمکی به معیشت او نمی‌کند و پیشنهاد می‌شود به‌جای این پول‌ها برای کشاورزان کانال‌های آبیاری احداث کنند.

وی با اشاره به گسترش روزافزون مهاجرت کشاورزان به شهر گفت: کشاورز می‌گوید با کدام دلخوشی باید در روستا بمانم و شرایط سخت را تحمل کنم، لذا ترجیح می‌دهد در شهر و در شغل‌های کاذبی مانند دستفروشی و کارگری مشغول شود ولی از رفاه اجتماعی بهتری نسبت به روستا برخوردار باشد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی هفتکل تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان انگیزه‌ای برای کشت و کار ندارند چرا که ماندن در روستا برای کشاورز توجیه اقتصادی ندارد.

ثابت زنگنه اضافه کرد: همه روزه بسیاری از کشاورزان هفتکلی با مراجعه به نظام صنفی از وضعیت موجود گلایه‌‌مند هستند و این وضعیت اصلا در شأن بخش کشاورزی نیست.

وی در پایان تاکید کرد: ناامید نیستیم و با انگیزه زیاد برای گرفتن حقوق کشاورزان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: هفتکل
:
:
:
آخرین اخبار