تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دشمن عقده‌هایش را با بمباران بر سر دزفول خالی کرد
در دوران دفاع مقدس نیز دزفول یک نقطه استراتژیک بوده است؛ چنانچه از این مسیر نقطه نفوذی پیدا می‌شد، جاده تهران قطع می‌شد و استان‌های جنوبی و غربی به ویژه خوزستان آسیب می‌دیدند
فرماندار دزفول با اشاره به نقش موثر این شهر در دفاع مقدس گفت: دزفول در مقابله با بحران‌ها و توطئه‌های تجزیه‌طلبانه دشمن همیشه پیشتاز بوده است.

حبیب آصفی اظهار کرد: در مقابله با تمام بحران‌هایی که دشمن برای انقلاب تراشید و مقابله با تلاش‌های وسیعی که ضدانقلاب و آمریکایی‌ها و کسانی که به دنبال تحریک اقوام و جمعیت‌های بومی بودند، و همچنین در مبارزه با حرکت‌های تجزیه‌طلبانه و دفاع از آرمان‌های انقلاب و امام(ره)، دزفول شهری پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز دزفول یک نقطه استراتژیک بوده است؛ چنانچه از این مسیر نقطه نفوذی پیدا می‌شد، جاده تهران قطع می‌شد و استان‌های جنوبی و غربی به ویژه خوزستان آسیب می‌دیدند. به نوعی تمام فشار عراق پس از تصرف خرمشهر، برای تصرف قسمت‌هایی از اندیمشک و حتی دزفول در جبهه‌های جنگ اعمال شد اما پس از مشاهده مقاومت و پایداری جانانه مردم در سه حوزه اندیمشک، دزفول و شوش، دشمن عقده‌های خود را با بمباران وسیع بر سر دزفول خالی کرد.

فرماندار دزفول گفت: علی‌رغم همه این فشارهای طاقت‌فرسا و کمرشکن و بمباران‌های وحشیانه، هر روز پس از هر بمباران، ساخت و ساز و بازسازی در دزفول آغاز می‌شد که شاید می‌توان گفت این موضوع در تاریخ جنگ‌های صد ساله اخیر نیز بی‌بدیل بوده است.

وی تصریح کرد: پدیده بازسازی فوری بعد از جنگ، به ایران و به شهر دزفول منحصر است و قطعا شخصیت بزرگی چون آیت ا... قاضی در دزفول نماد این عشق‌ورزی و مقاومت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود.

آصفی افزود: ثمره این همه مقاومت‌ها و پایداری‌ها را نیز مشاهده کردیم و دشمن دست از پا درازتر از سرزمین ما عقب‌نشینی کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار