تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمارستان گلستان، با نفس رزمندگان، جانبازان و شهدای دفاع مقدس متبرک شده است
بیمارستان گلستان در دوران هشت سالۀ جنگ تحمیلی، یکی از بیمارستان های مهم پشت جبهه بشمار می رفت و بسیاری از مجروحان خطوط مقدس نبرد با دشمن برای درمان به این مکان منتقل می شدند
خوزنیوز: رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت: در سی و پنجمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، نقش بیمارستان گلستان اهواز بعنوان یکی از مراکز اصلی ارجاع و درمان مجروحان جنگی در آن دوران، قابل توجه و فراموش نشدنی است.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر حمیدرضا آرتی ضمن اشاره به نقش مهم و حیاتی این بیمارستان در دوران دفاع مقدس گفت: بیمارستان گلستان در دوران هشت سالۀ جنگ تحمیلی، یکی از بیمارستان های مهم پشت جبهه بشمار می رفت و بسیاری از مجروحان خطوط مقدس نبرد با دشمن برای درمان به این مکان منتقل می شدند.

بیمارستان گلستان، با نفس رزمندگان، جانبازان و شهدای دفاع مقدس متبرک شده است

وی افزود: در زمان جنگ، تعدادی بیمارستان صحرایی در مناطق جنگی با امکانات مناسب وجود داشت اما خدمات قابل ارائه در این بیمارستان ها به انجام یک سری اقدامات اولیه درمانی محدود می شد و پس از آن رزمندگان مجروح برای ادامه درمان به بیمارستان های اهواز، از جمله بیمارستان های بقایی، گلستان و امام خمینی(ره) اعزام می شدند. در آن سال ها بیمارستان گلستان اهواز وضعیت ویژه ای داشت و روزانه مجروحان جنگی بسیاری به این مکان منتقل می شد، با این وجود بسیاری از اعمال جراحی حتی در آن شرایط دشوار نیز در این بیمارستان انجام می شد و نقش این بیمارستان در تقویت جبهه ها بسیار حائز اهمیت است.

آرتی اظهار داشت: اين بيمارستان در دوران دفاع مقدس از جمله بيمارستان‌های مهم پشت جبهه بود و حتی در برهه ای، به دستور مقام معظم رهبری، رئيس شورای عالی دفاع و به علت در تیررس بودن بيمارستان گلستان در جمله‌های نظامی رژیم بعثی عراق، برای مدتی كاركنان و تجهيزات این بیمارستان، به هتل نادری اهواز انتقال يافت و بیمارستان در آنجا مستقر شد.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطرۀ شهدا، گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، نقاط مختلف بیمارستان گلستان به پوسترها، تابلوها پرچم ها و تصاوير مربوط به دوران دفاع مقدس، مزین شده و در محوطۀ بیمارستان، به شکلی که موجب خللی در روند درمان بیماران نباشد، اقدام به پخش سرودهای حماسی دوران جنگ شده است.  

رئيس بيمارستان گلستان اهواز تصریح كرد: شهدايی مانند شهيد سيد محمدعلی حكيم كه همراه شهيد علم‌الهدی در هويزه به شهادت رسيد و شهيد سيد محمد حكيم خبرنگار صدا و سيمای خوزستان، شهيد مجيد بقايی فرمانده قوای يكم كربلا، شهيد محمدعلی رهنمون رئيس بيمارستان صحرايی خاتم الانبياء(ص) در طلائيه، شهيد عبدالرضا موسوی جانشين شهيد جهان آرا، شهيد قاسم آفريدون، شهيد لك و شهيد احمد قاری دزفولی از جمله كاركنان اين بيمارستان و مایۀ افتخار این مرکز هستند و همچنين بسیاری از شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشكی نيز در بيمارستان گلستان آموزش می‌ديدند.

وی در ادامه از افرادی كه در دوران دفاع مقدس در اين مركز فعاليت داشته و يا در این بیمارستان بستری شده اند، درخواست كرد تا جهت هماهنگی برای ارسال آثار و خاطرات از طریق شماره پيامك 300072016 با مسئولان بيمارستان گلستان اهواز در ارتباط باشند.
:
:
:
آخرین اخبار