تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هویزه؛ شهری که به دست مردمش آزاد شد
فرماندار هویزه مقاومت و ایستادگی مردم و جوانان هویزه در جنگ را رمز پایداری این شهر در دفاع مقدس ایران اسلامی دانست
فرماندار هویزه مقاومت و ایستادگی مردم و جوانان هویزه در جنگ را رمز پایداری این شهر در دفاع مقدس ایران اسلامی دانست.

عبدالرضا سعیدی نیا اظهار کرد: شهرستان هویزه از جمله اولین شهرهایی بود که مورد هجمه های شدید دشمن بعثی قرار گرفت ولی مقاومت کرد تا صحنه های دفاع مقدس در اینجا نیز به طور شکوهمند رقم بخورد.

وی ادامه داد: هویزه اولین شهری بود که در جنگ تحمیلی دشمن وارد آن شد اما نکته اساسی و قابل توجه در این شرایط سخت این بود که عموما مردم و جوانان شهر با دستانی خالی با دشمن تا دندان مسلح، مقابله کردند و ایستادند تا هویزه بماند، تا خوزستان بماند و تا ایران اسلامی پایدار بماند.

فرماندار هویزه گفت: در تاریخ شهر که نگاه کنید؛ در جنگ تحمیلی هیچ عملیاتی توسط نیروهای رزمنده ما برای آزادسازی هویزه از دست رژیم بعث عراق انجام نشده است. اینجا است که به نقطه عطف وحدت میان نیروهای مردمی و دیگر نیروهای رزمنده کشورمان در آن شرایط دشوار جنگ می رسیم. هویزه در دو نوبت توسط دشمن محاصره و مورد هجمه قرار می گیرد اما مردم شهر با جوانمردی تمام در تاریخ های 18 اردیبهشت 61 و 10 مهرماه 61 شهر را آزاد کردند.

سعیدی نیا افزود: هویزه همچنین تنها شهری بود که در جنگ با خاک یکسان شد؛ نیروهای دشمن پس از گرفتن شهر با لودر خانه های مردم را صاف کردند و تنها یک مسجد در منطقه باقی ماند. همچنین از دیگر ویژگی های این شهر آن است که شهر هویزه اولین شهید دولت را در جنگ تقدیم انقلاب و اسلام کرد. شهید "حامد جرفی" بخشدار هویزه که مسئول هماهنگی و تدارک جبهه های جنگ بود در اثر حملات دشمن به فیض شهادت نایل شد و اولین شهید دولت در جنگ نام گرفت.

وی اظهار کرد: در کشورمان تنها یک جا وجود دارد که همه شهدای آن نقطه در همان محل به خاک سپرده شدند و آن، محل شهادت شهید علم الهدی و یارانش است که اکنون در همان محل شهادتشان یادمان شهدای هویزه قرار دارد.

فرماندار هویزه بار دیگر مقاومت بی بدیل مردم هویزه را یادآور شد و گفت: علاوه بر مقاومت مردم برای بازپس گیری شهر از دشمن که کاری بسیار مهم بوده، مقاومت مردم در روستاهای هویزه نیز بی نظیر بوده است. در یکی از روستاهای هویزه خلبانی ایرانی فرود می آید که نیروهای دشمن برای یافتن این خلبان به روستا می روند اما روستاییان خلبان را از دست دشمن پنهان می کنند و بر کار خود آنچنان مقاومت می کنند که نیروهای بعثی 28 نفر از مردان این روستا را در یک گودال زنده به گور کرد.

وی افزود: این حادثه بسیار تلخ است اما مقاومت این مردم نشان دهنده ولایت مداری آنها است که برای این انقلاب و کشورشان حاضر شدند جان خود را بدهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار