تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۴۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر:
اروندرود نیازمند لایروبی است
اروندرود نیازمند لایروبی است و بارها این موضوع را اعلام کرده‌ایم ولی تاکنون اقدام عملی دراین‌باره صورت نگرفته است
مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت: اروندرود نیازمند لایروبی است و بارها این موضوع را اعلام کرده‌ایم ولی تاکنون اقدام عملی دراین‌باره صورت نگرفته است.

عادل دریس روز گذشته در نشست بزرگداشت هفته جهانی دریانوردی در سالن اجتماعات اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: هفته اول مهرماه برابر با هفته آخر ماه سپتامبر به‌عنوان هفته جهانی دریانوردی نام‌گذاری شده است و در این هفته از دستگاه‌های مربوطه تقدیر می‌شود.

وی افزود: تکمیل عمده زیرساخت‌ها و روساخت‌ها در بندر خرمشهر به‌خوبی در حال پیشرفت است مطالعات پروژه‌های مانند پایانه کانتینری استاندارد انجام‌شده است و در مرحله شناسایی سرمایه‌گذار هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر بابیان اینکه همچنین ارزیابی طرح ایجاد پایانه کانتینری استاندارد بندر خرمشهر در حال اتمام است، عنوان کرد: فعلاً در بخش خشکی نیاز به طرح بزرگ دیگری نداریم.

155 مغروقه شناورسازی شد

دریس بیان کرد: در بخش دریا با دو مشکل عمده مواجه هستیم که یکی از آن‌ها بحث شناورسازی است و در حال کار بر روی این مشکل هستیم که تاکنون توانستیم 155 فروند مغروقه (شناور غرق‌شده) را شناورسازی کنیم.

وی گفت: بخش عمده این شناورسازی در کارون بوده و بیش از 30 فروند آن نیز در اروندرود انجام‌گرفته است. همچنین از این تعداد شناورسازی 6 مغروقه در سال 94 انجام‌گرفته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: قرارداد شناورسازی 10 فروند مغروقه دیگر نیز بسته‌شده است که 6 تا از این تعداد شناورهای بسیار بزرگی هستند و سازمان بنادر و دریانوردی کشور اعتبار خوبی را به آن‌ها اختصاص داده است.

اروندرود نیازمند لایروبی

دریس بابیان اینکه یکی از مشکلات عمده ما بحث لایروبی اروندرود است، اظهار کرد: بارها این موضوع را اعلام کردیم.

مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: چنانچه این اتفاق رخ ندهد و لایروبی صورت نگیرد بندر خرمشهر با چالش بزرگی مواجه خواهد شد.

وی اعلام کرد: البته دراین‌باره کمیته حقوقی اروند در وزارت امور خارجه تشکیل‌شده است و جلسات متعددی نیز برگزار کرده.

دریس بیان کرد: ولی متأسفانه این جلسات تاکنون خروجی که منجر انجام عملیات لایروبی شود را نداشته و همچنان اروندرود نیازمند لایروبی است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر تأکید کرد: در صورت بروز این اتفاق و انجام لایروبی اروند بندر خرمشهر می‌تواند تبدیل به بندر سوم کشور شود.

افتتاح عملیات شناورسازی 42 مغروقه

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و کشتیرانی مناقصه شناورسازی 42 فروند مغروقه را برگزار کرده است، اظهار داشت: ارزیابی فنی این کار در حال انجام است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: طی 2 روز آینده عملیات شناورسازی این مغروقه‌ها توسط اداره بنادر و کشتیرانی آغاز می‌شود.

دریس عنوان کرد: قرار شده است که شناورسازی این 42 فروند مغروقه توسط اداره بنادر و کشتیرانی طی 3 سال انجام‌شده و به اتمام برسد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار