تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رسایی:برنامه «هفت» شفاف تر از «90» باشد
حمید رسایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت: برنامه هفت باید شفاف تر از برنامه نود باشد چون این شفافیت به سالم سازی سینما و جامعه کمک می کند .

به گزارش پانا، حمید رسایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم با اشاره به برنامه هفت هفته گذشته و سخنان مسعود فراستی درباره بیشتر بودن مخاطبان عرصه سینما نسبت به کتاب گفت :آقای جیرانی باید بگویم تخصص شما در سینما است و وارد مسائل دیگر چون تیراژ کتاب‌ها نشوید من نزدیک به بیست جلد کتاب دارم که کمترین کتاب من در دو نوبت چاپ شده است و کتابهای من دینی نیست و بیشتر آن درباره مسائل روز است .

وی همچنین به سخنان مریلا زارعی عضو انجمن بازیگران خانه سینما اشاره کرد و افزود: خانم زارعی درباره گفتکوی هفته گذشته من به شما گفتند "خدا را شکر که حال شما در هفته گذشته خوب نبود و سرما خورده بودید و مجبور نشدید با ایشان به خوبی مصاحبه کنید." این تعابیر نوعی اهانت است.

رسایی تصریح کرد : عزیزانی که از اهانت کلی یک نفر خاص ناراحت می‌شوند چگونه می‌توانند به کسی اهانت کنند، خیلی خوب است که انسان ادبیات را رعایت کند. آنها از من انتقاد می‌کنند که چرا از فیلم حضرت یوسف(ع) خوشم می‌آید. باید به آنها بگویم آیا باید از فیلمی که محتوای آن قرآن است خوشم نیاید و از فیلمی که تخیلی است لذت ببرم.

وی ادامه داد : من به عنوان یک ایرانی و روحانی مثل خیلی از اهالی هنر از فیلمی که مضمون آن قرآن است لذت می برم ،حال شاید تهیه کننده و کارگردان آن خطایی داشته باشند اما سخنان این دوستان نشان می‌دهد، آنها اجازه نمی‌دهند انسان از فیلمی که دوست دارد لذت ببرد.

این نماینده مجلس در ادامه به سخنان فرج الله سلحشور اشاره کرد و گفت: البته این نوع نگاه در بین هنرمندان قابل دفاع نیست و خواهش می‌کنم که برنامه هفت شفاف باشد، آقای جیرانی چرا برنامه شما نمی‌تواند مانند نود باشد ،اصلا سلحشور ادعایی کرده درست یا غلط باید بیاید در تلویزیون از خود دفاع کند شاید اینگونه سخن نگفته باشد و به شکل دیگری حرفهایش را زده باشد او باید به روی آنتن بیاید توضیح دهد و حرف‌هایش را تصحیح کند، نباید اجازه دهیم که بعضی ها حضور نداشته باشند و عده ای دیگر بر روی آنتن هر آنچه که خواستند بگویند.

وی تاکید کرد : من قصد دفاع از سلحشور و دیگران را ندارم اما عقیده دارم کسی مثل ایشان در برنامه حضور داشته باشد و حرف‌های خودش را بزند ،البته اصل حرف من این است که برنامه هفت متعلق به سینما است و باید شفاف باشد و شفافیت کمک به سالم سازی می‌کند که در برنامه نود و هفت باید جاری باشد .

حمید رسایی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به سخنان زارعی اشاره کرد و افزود: زمانی که ایشان در انجمن بازیگران است و توضیح دادند که به خانه هنرمند دیگری رفتند من تصور کردم که ایشان می خواهند وارد مبحث دیگری شوند که هفته گذشته اتفاق افتاده است، مانند فوتبال و آن هم این بود که یک دختر دانشجو به دلیل رفتار ناشایست یک بازیگر خودکشی کرده است و این مباحث باید در برنامه هفت بیان شود.

وی تاکید کرد :ما هنرمندان بسیار خوبی داریم ،همانگونه در ورزش ،سیاست و حتی حوزه های علمیه کسانی را داریم که لباس روحانیت بر تن دارند و ارزش آن را نگاه نمی‌دارند ،باید سوال کرد چگونه یک بازیگر معروف رفتاری داشته که باعث خودکشی یک دانشجو شده ،من تصور می‌کردم ایشان می‌خواهند این بحث را مطرح کنند .

وی خاطر نشان کرد : اگر کسی جمله ای گفته و غلط است باید در برنامه هفت عنوان شود، چرا نباید در برنامه هفت و صدا و سیما این صحبت‌ها بیان شود مگر امام نفرمودند که صدا و سیما دانشگاه است یعنی بحثهایی که در آن می شود باعث سالم سازی فضا شود .

حاضرم با عسگرپور مناظره کنم

وی در ادامه به سخنان عسگرپور مدیر عامل خانه سینما اشاره کرد و گفت : عسگرپور به سخنان هفته گذشته من پاسخ داده بودند اما اگر ایشان حاضر هستند بیایند در برنامه هفت و یک مناظره با یکدیگر داشته باشیم .

رسایی ادامه داد : من حاضرم به عنوان حمید رسایی با وی مناظره کنم البته خیلی اشخاص دیگر که در سینما تخصص دارند می توانند با عسگرپور درباره خانه سینما و روند آن و اصل آن که بر اساس قانون فعالیت می کند مناظره کنند و به نظرم جای این بحثها در برنامه هفت خالی است.

وی با ارائه پیشنهادی به جیرانی خواستار شد : شما معاونت سینما،خانه سینما و من را به عنوان کمیسیون فرهنگی مجلس دعوت کنید ، من آمادگی دارم در برنامه حضور داشته باشم و با یکدیگر مناظره کنیم ، این شفافیت‌ها به جامعه ما در ورزش و سینما کمک کند و این موارد حاشیه ای ظلم به عوامل سینما است و اصلا بحث یک جریان فکری نیست و هرکس با هر سلیقه ای اگر در چهارچوب قانون حرکت می کند می تواند فعالیت خود را ادامه دهد .

نماینده مجلس نهم در پایان سخنان خود افزود : من به عنوان کسی که لباس روحانیت بر تنم است اعلام می‌کنم در لباس روحانیت نیز برخی موارد با حاشیه هایی روبرو می شویم و نباید مطلق نگری کنیم ،چطور عده ای پشت تریبون تلویزیون به شکلی سخن می گویند که در سیما هیچ خطا و مشکلی نیست.
برچسب ها: حمید رسایی ، برنامه هفت ، 90
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
0
0
به نظر من آقایی رسایی با جدیت تمام و رسا حرفهای خوبی را زدند که این نشان می دهد که این پنهان کاریهای بعضی اشخاص هنرمند نما باعث برخی ابهامات موجود می شود.
باید شفاف سازی بشود تا اگر مقصری باشد در این بین به مجازات خودش برسد
:
:
:
آخرین اخبار