تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر آبادان تاکید کرد:
لزوم افزایش رسیدگی به وضعیت فاضلاب درآبادان
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بر لزوم افزایش اکیپ‌های رسیدگی به وضعیت شکستگی و رفع گرفتگی‌های فاضلاب در سطح شهر از سوی اداره امور آبفا تاکید کرد
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بر لزوم افزایش اکیپ‌های رسیدگی به وضعیت شکستگی و رفع گرفتگی‌های فاضلاب در سطح شهر از سوی اداره امور آبفا تاکید کرد.

سید فیاض موسوی صبح امروز در جلسه علنی و رسمی که به منظور بررسی مشکلات آب وفاضلاب شهری و با حضور رئیس اداره آبفای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار شد تا به طور متناوب از مسئولان دستگاه‌های مختلف شهری که اولویت آن نیز بر اساس میزان مراجعه مردمی به شورا انجام می‌شود، برای حضور در شورا دعوت شود.

وی افزود: این دعوت‌ها به معنای بازخواست مسئولان نیست بلکه جنبه تعاملی و همکاری برای رفع مشکلات مردم دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه انعکاس مشکلات شهروندان به مسئولان از جمله وظایف شورا به شمار می‌رود، اضافه کرد: نارضایتی ما در بخش آبفا به دلیل اعتبارات ورودی به شرکت آبفای خوزستان، توزیع ناعادلانه آن و عدم تکمیل شبکه‌های آب و فاضلاب شهری آبادان است.

وی ضمن درخواست از مدیر آبفای آبادان برای تلاش در جهت رفع مشکلاتی که گریبانگیر مردم شده است، تصریح کرد: در همین راستا درخواستی برای دیدار با استاندار خوزستان ارائه کرده و قصد داریم تا در این دیدار به طور صحیح و توام با ارائه راهکارهای عملی، مشکلات بخش آب و فاضلاب را به وی اطلاع دهیم.

*برخی از مسئولان بر روی مسائل سرپوش می‌گذارند

وی یادآور شد: چنانچه واقعیت‌ها به طور صحیح برای مسئولان بازگو شود به طور قطع در رفع مشکلات کمک شایانی می‌کند اما متاسفانه برخی از مسئولان بر روی مسائل سرپوش گذاشته و تنها کارهای انجام شده را بیان می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به اینکه ما در خصوص حل مشکلات شهروندان مسئول هستیم، گفت: برخی از فعالیت‌های شهرداری مشروط به تکمیل پروژه‌های آبفا است و لذا طولانی شدن و عدم تکمیل آنها علاوه بر بروز نگرانی و آزردگی خاطر شهروندان، شهرداری را در ارائه خدماتش به مردم با مشکل مواجه می‌کند.   

موسوی افزود: از آنجایی که شهر به طور دائم با مشکلاتی همچون شکستگی لوله و گرفتگی مجاری مواجه است لذا باید به منظور رفع سریع و به موقع مشکلات، تجهیزات و ابزار مورد نیاز در دسترس کارکنان این اداره باشد نه آنکه به دلیل نبود امکانات رفع مشکل روزها و گاهی ماه‌ها به تعویق بیفتد.

وی اظهار کرد: سعی داریم تا در تعاملی سازنده با سازمان منطقه آزاد اروند در جهت تامین منابع لازم برای تهیه تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای رفع مشکلات اقدام کنیم.

موسوی بار دیگر ضمن تاکید بر افزایش تعداد اکیپ‌های رسیدگی به وضعیت شکستگی‌ها و رفع گرفتگی‌های فاضلاب در سطح شهر تصریح کرد: به کرات دیده شده که لوله‌ای در محلی دچار شکستگی شده و این مسئله نه تنها با اقدام سریع آبفا برای رفع مشکل همراه نبوده بلکه پیامدهای دیگری را در برداشته که مردم را خسته و ناراحت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به اینکه وضعیت آب شرب در خرمشهر بهتر از آبادان است، گفت: افت فشار در برخی از مناطق شهری سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

وی با انتقاد از طرح آبرسانی غدیر افزود: ظرفیت فعلی آبی که از این طریق وارد شبکه آب آبادان می‌شود به هیچ وجه پاسخگوی نیاز مردم نیست و باید مسئولان سهم بیشتری را برای مردم آبادان در نظر بگیرند، بالا بودن EC آب به ویژه در برخی از مناطق شهری مردم را همچنان وادار به خرید آب می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پایان، از وجود سکونتگاه‌های غیر رسمی و استفاده از انشعابات غیرمجاز در بسیاری از نقاط شهری به عنوان دو معضل اساسی در بحث آب شرب آبادان نام برد و اظهار کرد: مسئولان باید در این زمینه تصمیمات لازم و اجرایی را اتخاذ کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار