تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی‌زاده:
توجه به آموزش‌وپرورش، توجه به توسعه پایدار است
اگر قرار است در برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش اتفاقی حاصل شود باید رکن اصلی آن که معلم است، در اولویت نخست قرار گیرد
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید آموزش‌وپرورش را محل سرمایه‌گذاری دانست اما متأسفانه دولت‌ها به این موضوع توجهی نمی‌کنند، گفت: توجه به آموزش‌وپرورش، توجه به توسعه پایدار است.

عباس پاپی‌زاده با بیان این‌که دچار سردرگمی در برنامه‌ریزی کلان کشور شده‌ایم، اظهار کرد: اگر قرار است در برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش اتفاقی حاصل شود باید رکن اصلی آن که معلم است، در اولویت نخست قرار گیرد.

وی افزود: باید به مشکلات و معیشت معلم در بخش‌های بهداشت و مسکن رسیدگی شود که متأسفانه تاکنون به این موضوع توجهی نشده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح مطالبات معلمان و اقدامات انجام‌شده برای پاسخگوی به آن‌ها، گفت: تمام صحبت‌های انجام‌شده پس از اعلام مطالبات معلمان در حد شعار بود و هنوز اقدامی انجام نشده است.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم این است که مسئولان به حوزه آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک بخش هزینه‌بر نگاه می‌کنند در صورتی که در کشورهای توسعه‌یافته به آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک حوزه سرمایه‌پذیر می‌نگرند؛ به معنای دیگر، دولت‌ها در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری می‌کنند و چند سال بعد نتیجه آن را در توسعه اقتصاد و فرهنگ خود مشاهده می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌طور مثال اگر در حوزه راهنمایی و رانندگی دچار مشکلاتی هستیم و یا اگر به چراغ قرمز اهمیت داده نمی‌شود، می‌توان با همکاری آموزش‌وپرورش و صرف کمترین هزینه، تأثیرگذاری بسیاری بر این روند ایجاد کرد.

نماینده مردم دزفول در خانه ملت با اشاره به نگرانی‌های زیست‌محیطی و حفاظت از محیط زیست، افزود: اگر محیط‌زیست تخریب شود اثر نامطلوب زیادی بر سلامت افراد جامعه خواهد داشت و بازگشت آن به حالت اولیه نیز بسیار هزینه‌بر خواهد بود در صورتی‌که می‌توان با کمک آموزش‌وپرورش نسلی را تربیت کرد که با احترام به محیط زیست از آن مراقبت کند.

پاپی‌زاده اظهار کرد: توجه به آموزش‌وپرورش، توجه به توسعه پایدار است؛ توسعه پایدار را قشر زحمتکش معلم آغاز کرد و توجه به این قشر سرمایه‌گذاری و نه هزینه‌کرد است زیرا مفاهیم توسعه پایدار توسط معلمان به نسل‌های جدید منتقل می‌شود.

وی با بیان این‌که با سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش می‌توان حجم بسیاری از مشکلات را کاهش داد، گفت: اگر مطالبات معلمان و یا قبض برق یک مدرسه را پرداخت کنیم، با این کار در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم؛ اکنون در حوزه آب کشور بازدهی به‌شدت پایین است زیرا نتوانستیم از روش‌های مختلف بهره‌برداری از منابع آب استفاده کنیم و این روش‌ها توسط نیروی انسانی اجرایی می‌شود که باید آموزش‌های لازم را فرا گرفته باشند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشورهای دیگر با همین میزان آبی که در کشور ما مصرف می‌شود، چندین برابر تولید محصول دارند و دلیل آن هم سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی است.

پاپی‌زاده تصریح کرد: باید آموزش‌و پرورش را که بستر تربیت نیروی انسانی است، یک محل سرمایه‌گذاری دانست  اما متأسفانه دولت به این موضوع توجهی ندارد و هیچ‌گونه رسیدگی انجام نمی‌دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار