تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان خبر داد:
سنددار شدن 62 درصد زمین‌های دانشگاه آزاد تا پایان سال
براساس دستور رییس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون عمرانی این دانشگاه ، تا پایان سال جاری سند مالکیت بیش از 63 هکتار از زمین های استان خوزستان اخذ می شود
خوزنیوز: رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از سند دار شدن 62 درصد زمین های این دانشگاه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ شهرام لک دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اعلام این خبر افزود: به منظور حفظ و نگهداری املاک ، استفاده بهینه از انان و براساس دستور رییس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون عمرانی این دانشگاه ، تا پایان سال جاری سند مالکیت بیش از 63 هکتار از زمین های استان خوزستان اخذ می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان دارای 15 واحد دانشگاهی و سه مرکز آموزشی است ، وضعیت تملک زمین های این دانشگاه در خوزستان را بیش از 712 هکتار خواند و گفت: بیش از 379 هکتار از زمین ها دارای سند قطعی و مابقی زمین ها دارای معارض و یا مشکلات حقوقی در حال پیگیری برای رفع مشکل سند هستند.

لک با اشاره به برگزاری نهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: در این جلسه اخذ سند مالکیت زمین ها و انجام امور حقوقی مربوط به انها تاکید و مقرر شد که شورای عمرانی استان در این خصوص تسریع لازم را داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان دلیل  سند دار نبودن برخی از زمین های این دانشگاه را این گونه اعلام کرد: برخی از زمین ها دارای قرار داد واگذاری تملیک به شرط ساخت ، بیش از 60 درصد مشکلات حقوقی از قبیل معارض ، عدم امکان جانمایی و ...  و کمتر از 7/. درصد عدم امکان واگذاری سند زمین هستند.

لک افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری سند مالکیت بیش از 63 هکتار دریافت می شود.

وی با بیان اینکه حدود 15 درصد زمین های فاقد سند دانشگاه، دارای قرارداد  واگذاری تملیک به شرط ساخت هستند گفت: براساس نظر هیات امنای استانی ، تسهیلات و امتیازات خاص برای واحدها جهت  ساخت و ساز در این زمینها داده می شود.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حدود 8 واحد دانشگاهی این استان دارای املاک مازاد هستند گفت: براساس تصویب هیات امنای استانی، تغییر کاربری این املاک به منظور بهینه سازی ، ارتقای بنیه علمی و فرهنگی شهری و  درآمد زایی پس از کسب مجوزهای لازم انجام می شود.

:
:
:
آخرین اخبار