تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۷۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
ارزش نهادن به زنان هنوز به حد واقعی خود نرسیده است
پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای شخصیت زنان ارزش های بالایی قائل شدند. هرچند که این ارزش نهادن هنوز به حد واقعی خود نرسیده است
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای شخصیت زنان ارزش های بالایی قائل شدند. هرچند که این ارزش نهادن هنوز به حد واقعی خود نرسیده است.

آیت الله سیدعلی شفیعی پیش از ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان خواهران رزمنده هشت سال دفاع مقدس که با همکاری معاونت عترت خواهران هیئت رزمندگان خوزستان، امور بانوان و خانواده استانداری، بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ولیعصر (عج) و بنیاد حفظ آثار در قرارگاه کربلا برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار خوبی برای تحلیل خاطرات جنگ تحمیلی و همچنین تجلیل از فعالان آن دوران است.

وی افزود: داشتن سپاه در کشور ایران به یمن برکات انقلاب اسلامی به ما عنایت شد. تا قبل از شکل گیری انقلاب نسبت به راه اندازی سپاه احساس نیاز نمی شد، با وجود اینکه به سپاه نیاز داشتیم ولی به این مسئله پی نبرده بودیم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حقیقت پیروزی انقلاب اسلامی این مسئله را برای ما روشن کرد که شکل گیری سپاه در ایران یک ضرورت عقیدتی و علمی است.

وی ادامه داد: نیروی الشهرالشعبی در عراق مانند بسیج در ایران بوده و با پیشرفت شایان خود توانسته بود داعش را کنار بزند. ولی با دخالت آمریکا این نیرو کنار زده شد و طرح هایی که از سمت ایران به عراق پیشنهاد می شد را نیز رد می کردند. متأسفانه با کنار زدن نیروی فوق در عراق و رد طرح های ایران در این کشور داعش در مدت کوتاهی توانست به نیروهای عراقی غلبه کرده و خاک این کشور را تصرف کند. هنوز هم عراق نتوانسته کشور خود از وجود داعش پاکسازی کند.

 نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: فرهنگ شهادت در کشور ایران تأثیرگذاری بسیار خوبی دارد. خوشبختانه امروز ایران ما در دنیا عزت فراوانی داشته است .

شفیعی یادآور شد: اصلا قابل تصور نبود که جوانان ایرانی در دوران دفاع مقدس با علاقه بسیار بالا به سمت جبهه های نبرد بروند. با الگوگیری از دوران دفاع مقدس فرهنگ بسیار خوبی به نام شهادت در جامعه نهادینه شده است.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان پیشرفت های بسیار خوبی داشته و برای شخصیت آنها ارزش های بالایی قائل شدند. هرچند که این ارزش نهادن هنوز به حد واقعی خود نرسیده است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: رشادت‌ها و نقش زنان در دفاع مقدس دایرة المعارف است و باید بازخوانی و بازنگری شود. زنان در دوران دفاع مقدس از خودگذشتگی های بسیاری داشته اند که باید آنها را همواره به نسل های بعد انتقال داد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار