تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۸۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به دلیل گرد و خاک و شوری خاک؛
تولید خرما در خرمشهر 15 درصد کاهش یافت
پدیده گرد و خاک، کمبود آب و شوری خاک باعث کاهش 15 درصدی تولید این محصول در سال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته شد
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر با بیان برداشت خرما از نخلستان های این شهرستان، گفت: پدیده گرد و خاک، کمبود آب و شوری خاک باعث کاهش 15 درصدی تولید این محصول در سال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته شد.

محمد مطرودی روز چهارشنبه به رسانه های آبادان با بیان آثار پدیده ریزگردها و شوری خاک در کاهش تولید خرمای شهرستان، گفت:پیش بینی می شود امسال از سطح نخیلات بارور شهرستان شش هزار تن محصول خرما برداشت شود.

وی ادامه داد:از آغاز عملیات برداشت این محصول تاکنون، دو هزار و 500 تن خرما از کشاورزان خرمشهر خریداری شده است.

مطرودی سطح نخلستان های شهرستان خرمشهر را سه هزار و 700 هکتار خواند و افزود: از این میزان نخلستان دو هزار و 100 هکتار آن بارور و هزار و 600 هکتار مابقی نیز به مرحله باردهی نرسیده است.

مطرودی اضافه کرد:عملیات برداشت و خرید خرما تا 10 روز آینده ادامه دارد.

خوزستان یکی از مستعدترین مناطق کشاورزی است و خرما یکی از مهمترین محصولات این استان است که در امنیت غذایی و رونق اقتصادی آن نقش مهمی دارد.

بر اساس آمار، خرمای خوزستان به 17 کشور جهان از جمله انگلیس، کانادا، مالزی، اندونزی، تاجیکستان، اوکراین، روسیه و آلمان صادر می شود و پارسال 64 هزار و 800 تن خرمای خوزستان به ارزش بیش از 84 میلیون دلار صادر شد.

مهم ترین اقلام خرمای تولید شده خوزستان، استعمران، زاهدی، برحی، کبکاب ، بریم، گنطار و خضراوی است و 60درصد خرمای تولیدی در استان نیز از نوع استعمران است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار