تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر:
واردات کالای ملوانی در بندر خرمشهر از سرگرفته شود
راه‌اندازی واردات کالای ملوانی و پهلوگیری لنج ها در خرمشهر موجب کاهش جرائم و اشتغال‌زایی می‌شود، مسئولان برای عملیاتی کردن این امر باید همت کنند
فرماندار ویژه خرمشهر شامگاه سه شنبه در نشست مبادلات مرزی شهرستان خرمشهر، اظهار داشت: راه‌اندازی واردات کالای ملوانی و پهلوگیری لنج ها در خرمشهر موجب کاهش جرائم و اشتغال‌زایی می‌شود، مسئولان برای عملیاتی کردن این امر همت کنند.

ولی الله حیاتی افزود: هدف مهم ما از تأکید بر راه‌اندازی واردات کالای ملوانی درگیر کردن شهروندان با امر واردات کالا است.

فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد: در امر مهم باید در اسرع وقت عملیاتی شود و تجار مرکز انبار کالای خود را در بازار سیف خرمشهر مستقر کنند تا این بازار هم احیا شود.

وی با اشاره به تأکید استاندار خوزستان در بهره‌گیری فوری از خدمات کالای ملوانی، گفت: بندر خرمشهر دارای اسکله‌های متعدد و آبخور بهتر نسبت به دیگر بنادر است که بلاشک می‌تواند در کمترین زمان به بهترین محل واردات و صادرات لنج داران تبدیل شود.

حیاتی عنوان کرد: با ورود اتحادیه لنج‌داران شهرهای دیگر استان خوزستان به مقوله واردات کالای ملوانی از بندر خرمشهر می‌توان تمام استان را از امکان استفاده مناسب ظرفیت خرمشهر بهره‌مند کرد.

وی اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها، اداره کل گمرک، اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین دریابانی مستقر در اروندرود نسبت به تسهیل در امر واردات کالای ملوانی به خرمشهر اقدامات خود را بدون در اسرع وقت اجرایی کنند.

نماینده عالی دولت در خرمشهر با اشاره به استراتژیکی بودن موقعیت بندر این شهرستان، گفت: خرمشهر باید ظرف 1 ماه آینده شاهد واردات کالای ملوانی باشد و اطمینان داریم با استقبال لنج داران و تجار تقویت می‌شود.

وی افزود: مانعی در موضوع راه‌اندازی واردات کالای ملوانی وجود ندارد و در شهرهای آبادان، اروندکنار، هندیجان و شادگان از مدت‌ها قبل جریان داشته که خرمشهر به جمع این بنادر می‌پیوندد.

حیاتی عنوان کرد: مسئولان اتاق بازرگانی خرمشهر در کنار واردات کالای ملوانی برای صادرات هم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا با بهره‌گیری از ظرفیت لنج ها درزمینهٔ صادرات هم باید گام‌های مؤثری برداشته شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار