تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۲۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار حمیدیه:
امروزه رسالت زنان سنگین‌تر از دوران جنگ تحمیلی است
امروزه رسالت زنان بسیار سنگین‌تر از دوران جنگ تحمیلی است زیرا دیروز دشمن و جبهه مشخص بود اما امروز قضیه جنگ نرم است و دشمن پنهانی در کمین جوانانمان نشسته است
فرماندار حمیدیه گفت: امروزه رسالت زنان بسیار سنگین‌تر از دوران جنگ تحمیلی است زیرا دیروز دشمن و جبهه مشخص بود اما امروز قضیه جنگ نرم است و دشمن پنهانی در کمین جوانانمان نشسته است.

یادواره شهدای زن شهرستان حمیدیه چهارشنبه شب با حضور فرماندار حمیدیه، امام جمعه، مسئولان شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و ایثارگران و خواهران بسیجی در حسینیه سردار هاشمی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم فرماندار حمیدیه اظهار کرد: اکنون حفظ و پاسداری از گنجینه های دفاع مقدس از مهمترین و بزرگترین وظایف ما بوده و باید بگذاریم مقاومت و ایثار رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده شود.

جواد دغلاوی ادامه داد: زنان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و در پشت جبهه ها با مداوای مجروحان و رساندن خدمات نقش غیرقابل انکاری را ایفا کرده اند.

وی با بیان اینکه زنان رزمنده در شرایطی که نیاز بود نیز سلاح به دست گرفته و جنگ مستقیم پرداختند بیان کرد: بدون شک این حرکت زنان، اوج شهامت و عزت زن در نگاه دین است که مصداق های زیادی ازاین شهامت ها از صدر اسلام تاکنون روایت شده است.

دغلاوی تصریح کرد: امروز نو ع نگاه به نقش و جایگاه زن در اجتماع تغییر کرده و این نگاه دیگر حقیرانه نیست و این به دلیل حضور پررنگ زنان در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... است.

فرماندار حمیدیه در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی، زنان ما در کنار مردان رزمنده به فرمان رهبر کبیر انقلاب لبیک گفته و در میدان‌های نبرد در پشت جبهه و یا در مساجد و کانون‌ها ایفای نقش کردند.

وی تاکید کرد: امروزه و با توجه به تبلیغات سوء دشمنان علیه آرمان‌های مقدس ما باید زنان همانطور که در زمان انقلاب و در طول هشت سال دفاع مقدس به فرمان امام لبیک گفتند اکنون با هوشیاری وارد میدان شده و به مقابله با جنگ نرم بپردازند.

فرماندار حمیدیه با بیان اینکه امروزه رسالت زنان بسیار سنگین‌تر از دوران جنگ تحمیلی است گفت: در زمان جنگ هشت ساله، جبهه و دشمن مشخص بود و زنان یا در جبهه و یا پشت صحنه در مساجد و بیمارستان‌ها حضور داشتند ولی امروز صحنه نبرد نمود دیگری پیدا کرده است.

دغلاوی، تجدید میثاق با شهدا را یکی از اهداف برگزاری یادواره شهدای زن دانست و تصریح کرد: مردم با حضور در یادواره‌ها به نوعی از خانواده‌های شهدا قدردانی می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از مقام شامخ شهدا کوچکترین کاری است که ما می‌توانیم به منظور بزرگداشت این عزیزان انجام دهیم.

فرماندار حمیدیه از جوانان خواست با فرهنگ و زندگی شهدا آشنا شوند و روش زندگی شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

دغلاوی در پایان خطاب به زنان حاضر در این یادواره تصریح کرد: راه شهدا امانتی بر گردن ما است و باید ادامه دهنده آن باشیم چرا که آنها کار حسینی کرده و شما باید کار زینبی انجام دهید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار