تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز کشت چغندرقند در اندیمشک
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک از آغاز کشت محصول چغندرقند در سطح یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک از آغاز کشت محصول چغندرقند در سطح یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

محمدجعفر آفرین روز شنبه گفت:پیش بینی می شود از این اراضی 70 هزار تن محصول چغندر قند تولید و برای استحصال به کارخانه تولید شکر در استان کرمانشاه ارسال شود.
وی گفت:برداشت 28 هزار تن محصول چغندرقند از مزارع اندیمشک در سال گذشته موجب شد تا کشاورزان به کشت این محصول روی آورده و از آن استقبال کنند.

آفرین با اشاره به برداشت رقم بی سابقه 95 تن محصول از سطح هر هکتار مزرعه چغندرقند در اندیمشک افزود: متوسط عملکرد مزارع چغندر قند در کشور 71 تن می باشد.

وی گفت:پارسال293 هکتار از اراضی شهرستان اندیمشک به زیر کشت چغندر قند رفت که با توجه به درآمد و کیفیت خوب محصول تولیدی تقاضا برای کشت این محصول از سوی کشاورزان منطقه افزایش یافته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک بیان کرد:کشت چغندر قند علاوه بر اشتغالزایی به ازای هر هکتار هفت نفر روز ،موجب کنترل علف های هرز مزارع،پایش خاک و افزایش درآمد کشاورزان می گردد.

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان 56 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه 600 ‏هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کند.‏
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار