تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۲۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:
میز تخصصی صادرات سیمان از خوزستان به عراق برگزار می‌شود
اولین میز تخصصی سیمان با محوریت بررسی مشكلات و موانع صادرات سیمان از خوزستان به كشور عراق برگزار می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: اولین میز تخصصی سیمان با محوریت بررسی مشكلات و موانع صادرات سیمان از خوزستان به كشور عراق برگزار می‌شود.

شهلا عموری اظهار کرد: حجم وسیعی از صادرات خوزستان از مبادی رسمی شامل سیمان و دیگر اقلام مصالح ساختمانی است كه توسعه و افزایش صادرات این محصولات نیازمند توجه ویژه است.

میز تخصصی صادرات سیمان از خوزستان به عراق برگزار می‌شود

عموری ادامه داد: در دوره هشتم فعالیت هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز، نگاه خوبی به حل مشكلات و برگزاری میزهای تخصصی وجود دارد كه خوشبختانه در شش‌ماهه اول سال جاری میزهای تخصصی كشورهای عراق، عمان و محصولاتی همچون شیلات و خرما توسط اتاق بازرگانی اهواز و با حضور مسئولان استانی، ملی و... برگزار شد و نتایج خوبی داشت.

وی با بیان اینكه اولین میز تخصصی سیمان هفته جاری باهمت اتاق بازرگانی اهواز و با حضور جمع زیادی از مسئولان مربوطه و فعالان بخش خصوصی در اهواز برگزار می‌شود، اظهار کرد: مدتی قبل كشور عراق برای حمایت از تولیدات داخل تعرفه واردات سیمان را از پنج به ۴۰ درصد افزایش داد كه این امر باعث شد صادرات سیمان به این كشور متوقف شود. تلاش ما این است كه در اولین میز تخصصی سیمان مشكلات این صنعت را در بعد داخلی و خارجی برسی كنیم و تصمیمات خوبی اتخاذ کنیم.

عموری، اقدام دولت عراق در افزایش تعرفه واردات سیمان را حمایت از تولید داخل نام برد و گفت: هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد کارخانه‌های تولید سیمان در این کشور به بهره‌برداری رسیده‌اند و وزارت صنایع عراق موانع تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای را برای واردات سیمان در نظر گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز همچنین با تأکید بر این مطلب كه در صورت بهبود اوضاع امنیتی و ازسرگیری ساخت‌وساز و احداث پروژه‌های عمرانی در كشور عراق، تقاضا برای سیمان مرغوب و باکیفیت بیشتر خواهد شد، تصریح كرد: هم‌اکنون تولیدکنندگان سیمان در سایر بخش‌های عمومی، دولتی و خصوصی بیش از هر زمان دیگر نیازمند تعاون، تعامل، همفکری و برنامه‌ریزی به‌منظور حضور پرقدرت در بازارهای جهانی و به‌خصوص بازار عراق هستند كه اتاق بازرگانی اهواز به‌عنوان پارلمان و صدای بخش خصوصی آماده هرگونه همكاری، پیگیری و حل مشكلات است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با بیان اینكه سازمان توسعه تجارت ایران توجه ویژه‌ای به میزهای تخصصی دارد، افزود: از آنجایی که عراق بازار خیلی خوبی برای کشور ما است از دست دادن این بازار روند صادرات را کند می‌کند و تداوم این امر باعث می‌شود دیگر رقیبان تجاری جای ما را بگیرند.

وی با بیان اینکه سیمان تولیدشده در استان خوزستان به دلیل کیفیت بالا قدرت رقابت‌پذیری خوبی در بازارهای جهانی دارد، بیان کرد: صادرات سیمان ارزش‌افزوده خوبی برای فعالان بخش خصوصی دارد كه امیدواریم در این میز تخصصی بتوانیم راهكارهای خوبی برای خروج از وضعیت فعلی بیندیشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار