تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۲۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی ماهشهر خبر داد:
کاهش 3 درصدی وقوع سرقت در ماهشهر
فرمانده انتظامی بندر ماهشهر از کاهش سه درصدی وقوع سرقت در این شهرستان نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته خبر داد
فرمانده انتظامی بندر ماهشهر از کاهش سه درصدی وقوع سرقت در این شهرستان نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته خبر داد.

جلیل زبیدی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر در راستای انجام وظایف ذاتی خود در بخش اقدامات سلبی در چندین مرحله اقدام به راه‌اندازی مانور شهری در قالب طرح اقتدار کرده است.

وی افزود: اجرای طرح‌های پیشگیری از سرقت و طرح‌های امنیتی محله محور برابر برنامه زمان‌بندی شده از دیگر اقدامات نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر در این راستا بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: از دیگر اقدامات این نیرو در این رابطه می‌توان به سرکشی و بازدید از اماکن عمومی به صورت مستمر در راستای پیشگیری از سرقت و کشف اموال مسروقه اشاره کرد.

زبیدی خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت عینی و روانی با حضور مستمر پلیس در صحنه به منظور رشد و ارتقای احساس امنیت در جامعه از دیگر اقدامات نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر بوده است.

وی به آمار عملکرد شش ماهه نخست امسال این نیرو اشاره کرد و گفت: به یاری خداوند و با تلاش و مجاهدت مأموران خدوم نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر شاهد کاهش 3 درصدی آمار وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر متذکر شد: در حوزه کشفیات نیز با تلاش شبانه‌روزی همه کارکنان این فرماندهی کشفیات سرقت نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

زبیدی یادآور شد: در بحث مبارزه با سوداگران مرگ نیز با 308 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر و همچنین 200 درصد افزایش انهدام باندهای مواد مخدر مواجه بوده‌ایم.

وی با آمار عملکرد پلیس راهور نیز اشاره کرد و گفت:در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادفات جرحی 18 درصد، تصادفات خسارتی 22 درصد و تعداد مجروحان 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به موضوع افزایش تیراندازی‌ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در این ارتباط و در بحث کشفیات سلاح اقدامات و دستگیری‌های فراوانی صورت گرفته اما این مقوله به ویژه در تیراندازی‌هایی که در مراسم‌های مختلف صورت می‌گیرد نیازمند فرهنگ‌سازی است.

زبیدی خاطرنشان کرد: تیراندازی در مراسم‌ها یکی از سنت‌های غلط رایج است که سران عشایر، اداره تبلیغات اسلامی، رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما باید برای از بین بردن و مقابله با این فرهنگ غلط تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقابله با این فرهنگ منحط و غلط نیازمند انجام کارهای فرهنگی عمیق است، اظهار کرد: نیروی انتظامی نیز با قاطعیت با این موضوع مقابله و برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر در ادامه با بیان اینکه ناجا تولیدکننده امنیت نیست و باید از امنیت موجود حفاظت کند، گفت: بیکاری، اعتیاد، عدم روشنایی معابر و ... از عوامل ناامنی در جامعه است.

زبیدی نقش شهروندان را در تأمین امنیت جامعه تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: شهروندان باید در تأمین امنیت با مأموران نیروی انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات خود در مورد اقدامات مجرمانه را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

وی در پایان مردم را ناظران خوبی بر عملکرد پلیس دانست و متذکر شد: شهروندان می‌توانند انتقادات، پیشنهادات، شکایات و تقدیر و تشکر از عملکرد مأموران نیروی انتظامی را از طریق سامانه تلفنی 197 و تلفن مستقیم 52330110 به دفتر نظارت همگانی بازرسی فرماندهی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر اعلام کنند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: ماهشهر
:
:
:
آخرین اخبار