تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۳۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکات بهداشتی که در بازگشت حجاج باید رعایت کرد
رییس مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در مواجهه با حجاج بازگشته از عربستان به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار تاکید کرد
رییس مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در مواجهه با حجاج بازگشته از عربستان به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار تاکید کرد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده با اشاره به آغاز بازگشت حجاج خوزستانی از امروز(12 مهرماه) اظهار کرد: از حجاج انتظار می‌رود که در صورت داشتن علائم مشکلات تنفسی، تب، سرفه و تنگی نفس، مراتب مشکلات را خود به مراقبان و مسئولان مربوطه اطلاع دهند تا اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شود.

وی افزود: حتما حجاج در صورت دارا بودن علامت خاصی به نزدیک‌ترین مرکز درمانی بهداشتی مراجعه کنند، همیشه دستمال به همراه داشته باشند و دست‌های خود را به صورت مرتب با محلول‌های ضدعفونی‌کننده، تمیز کنند.  

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: اگر حجاج پس از بازگشت از سفر، در خانه دچار علائم و مشکلات خاص تنفسی شدند، در اتاقی جدا از بقیه استراحت کنند و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماران کلیوی و کبدی به آنها نزدیک نشوند.
 
سلمان‌زاده تصریح کرد: استقبال‌کنندگان از حجاج نیز از روبوسی کردن با حجاج پرهیز کنند و ولیمه‌های بازگشت حجاج را جهت جلوگیری از آلودگی احتمالی سایر افراد، دو هفته دیرتر برگزار کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار