تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا شهرداری اهواز کوچک می‌شود؟
کوچک کردن بدنه شهرداری با هدف حذف موازی کاری‌ها و استفاده بیشینه از توان سازمان‌ها و معاونت‌ها در جهت انجام ماموریت‌ها و ارایه خدمات مطلوب‌تر به شهر صورت می‌گیرد
رییس شورای شهر اهواز درباره روند کوچک کردن بدنه شهرداری گفت: کوچک کردن بدنه شهرداری با هدف حذف موازی کاری‌ها و استفاده بیشینه از توان سازمان‌ها و معاونت‌ها در جهت انجام ماموریت‌ها و ارایه خدمات مطلوب‌تر به شهر صورت می‌گیرد.

رامی علاسوند اظهار کرد: تکمیل و ساماندهی ساختار شهرداری یکی از برنامه‌های شورای چهارم در سال سوم فعالیت است که در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برخی سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری در یک سری از فعالیت‌ها و امور شهر به طور موازی کار می‌کنند که لازم است بستری فراهم شود تا این موازی‌کاری رفع و سازمان‌ها با توان بیشتری ماموریت‌های خود را به سرانجام برسانند.

رییس شورای شهر اهواز گفت: به همین منظور، ساختار سازمان‌های تابعه شهرداری باید درست شود. یکی دیگر از برنامه‌های شورا در یک سال پیش رو، کسب درآمد بیشتر است. همچنین تکمیل پروژه‌های عمرانی با جدیت از سوی اعضای شورا در حال پیگیری است.

علاسوند در خصوص مشارکت شهرداری اهواز در خدمات‌رسانی به زائران اربعین نیز اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر اهواز آماده هر گونه مشارکت در این زمینه است. تاکنون نیز جلسه‌هایی با فرمانداری سوسنگرد داشته‌ایم و هماهنگی‌هایی صورت گرفته است. مواکب مورد نظر برای ارایه خدمات و پذیرایی از زائران در حال آماده‌سازی است تا خدمت بهتری هم به زوار در ایام محرم و هم در اربعین که به عتبات مشرف می‌شوند، ارایه شود.

وی در ادامه در خصوص لزوم حل معضلات حوزه خدمات شهری گفت: معضلی که بیش از همه مشکلات در شهر وجود دارد، بحث مشاغل مزاحم است. چنانچه بتوانیم محل‌های مناسبی در قالب بازارچه‌های خوداتکایی در نظر بگیریم و این بازارچه‌ها در هر محله متمرکز باشند، یکی از معضلات در حوزه خدمات شهری اهواز حل خواهد شد.

رییس شواری شهر اهواز افزود: این‌که خدماتی به این افراد ارائه نمی‌شود و به آنها فشار هم وارد می‌شود، درست نیست؛ بلکه اقدام باید دوسویه باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. باید بستر لازم برای اشتغال آنان فراهم شود تا بتوانند درآمدزایی داشته باشند. با هماهنگی سیستم قضایی و آموزش موثر افراد متقاضی کار در این بازارچه‌ها، می‌توان به حل این مشکلات امیدوار بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار