تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۳۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:
موضع مقتدرانه مقام معظم رهبری در مقابل آل سعود مرهمی بر آلام ملت ایران است
امام جمعه آبادان موضع مقتدرانه و صریح مقام معظم رهبری در مقابل جنایت آل سعود را مرهمی بر آلام ملت به سوگ نشسته ایران اسلامی در فراغ عزیزانشان در حادثه منا عنوان کرد

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور عصر روز یکشنبه در آئین بزرگداشت و یادبود کشته‌شدگان حادثه منا در محل مصلی آبادان اظهار کرد: اجتماع عظیم ملت بزرگ ایران اسلامی در آئین تشییع پیکر مهاجران الی‌الله در سراسر کشور نشان از عمق فاجعه و مصیبتی است که تمام ملت ایران خود را در آن سهیم می‌دانند. 

وی در ادامه افزود: در آبادان تنها 6 خانواده و چهار طایفه عزادار نیستند بلکه تمام مردم آبادان، خوزستان و حتی کشور عزادار است، به خصوص اینکه برخی از این جان‌باختگان به عنوان سرمایه‌های قرآنی ملی و بین‌المللی بودند. 

ابراهیمی‌پور با بیان اینکه حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و جمع کثیری از مردم، مسئولان، خطبا، شیوخ، بازاریان و سایر مردم در این آئین، نشان از همدردی آنان با خانواده عزیز از دست داده است، اظهار کرد: امروز در سراسر کشور مجالس مشابهی به دستور مقام معظم رهبری برگزار شد چرا که عمق این فاجعه دل هر انسان با وجدانی را به درد می‌آورد. 

وی تصریح کرد: کشته‌شدگان در راه خدا نه تنها در مسیر قرب‌الی‌الله به پیش رفتند بلکه مزد واقعی و کامل خود را نیز از خداوند دریافت کردند. 

حادثه منا فوق‌العاده مشکوک است

امام جمعه آبادان گفت: این حادثه فوق‌العاده مشکوک است و دست آل سعود در این جنایت به خون این عزیزان آغشته است، شهدای منا رسالتشان را به انجام رساندند و در بهترین حالت‌ها، بهترین فرجام را داشتند، آنان در منا لباس‌شان احرام، قدمگاه‌شان قدمگاه معصومین، آخرین کلامشان لبیک، آخرین زیارتشان خانه خدا و آخرین سفرشان حجه‌الوداع بود. 

ابراهیمی‌پور با بیان اینکه کشته‌شدگان حادثه منا مسیر پر بهایی را انتخاب و طی کردند، افزود: بررسی زندگی این قاریان نشان از بزرگی و عظمت روح بلند، پاک و مطهر آنان دارد، خداوند می‌خواهد تا ما این بزرگان را الگوی خود در زندگی قرار دهیم، انسان‌های شایسته‌ای که جسمشان در عرفات تبدیل به طلا شده است. 

حادثه منا نشانه اوج بی‌کفایتی آل سعود و ناباوری آنان نسبت به کعبه و دین محمد است

وی اظهار کرد: حادثه منا اوج بی‌کفایتی آل سعود و عدم باور آنان نسبت به کعبه و دین محمد (ص) را نشان داد، آنان حج ابراهیمی را تخریب کردند و حرمت و امنیت مکان امن الهی را از بین بردند، شیعیان وقتی به آنجا می‌روند امنیت ندارند، وهابیون دست نشانده انگلیس امنیت را از مسلمانان گرفته‌اند. 

ابراهیمی‌پور با بیان اینکه منطق حکم می‌کند که باید اداره این اماکن به دست مسلمانان بیفتد، افزود: اسرائیل که مسلمان نیست، آنان با ادعای مسلمانی آبروی اسلام را می‌برند، آل سعود و وهابیون پلید به سرکردگی آمریکا به جان مسلمانان جهان افتاده‌اند و در یمن، سوریه، لبنان و عراق چه جنایت‌ها که انجام داده و باز هم ادامه می‌دهند. 

تاکید رهبری بر تحکیم اتحاد میان شیعه و سنی

امام جمعه آبادان با اشاره بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحکیم اتحاد میان شیعه و سنی گفت: دشمنان به دنبال ضربه زدن و ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی هستند، لذا بایستی همواره هوشیار باشیم. 

ابراهیمی‌پور افزود: آنچه ما از آن تنفر داریم آل سعود و وهابیت بی‌مغز است، گاهی به همین بهانه و قصه، حج را تحریم کردند و برخی‌ها حاجی را به زیر سئوال بردند و آن کاری را که وهابی‌ها و آمریکایی‌ها ترتیب داده بودند را در فضاهای مجازی نشر کردند و متاسفانه برخی از مردم ما نیز نادانسته آن را در گروه‌های مختلف دست به دست چرخاندند. 

وی تصریح کرد:‌ ای کسانی که حاجی را به زیر سئوال می‌برید آنان اگر به حج می‌روند اما تعدادی زیادی را نیز تحت حمایت مالی خود دارند اما شما چه؟ اگر راست می‌گویید، بیایید و کمی از داراییتان را به فقرا کمک کنید، عاشورا در پیش است بخشی از سرمایه‌تان را نذر فقرا کنید و از اموالتان قدری را انفاق کنید.

امام جمعه آبادان گفت: موضع مقتدرانه مقام معظم رهبری در مقابل مواضع گستاخانه آل سعود سبب تسکین دل‌های غم‌ دیده ملت ایران شد، روح عزت را در میان ملت تزریق کرد و امنیت روانی حجاج تامین شد. 

ملت ایران جان می‌دهد اما ذلت نمی‌پذیرد

ابراهیمی‌پور افزود: ملت ایران اسلامی که بار‌ها و بار‌ها نشان داده‌اند که حاضرند جان دهند اما ذلت را نمی‌پذیرند از دولتشان رفتار غیرتمندانه را در مقابل تمام دشمنانشان دارند. 

وی اظهار کرد: در سال 88 نیز دشمنان فتنه‌ای را در داخل ایران به وجود آوردند و سپس تمام دنیا را به هم ریختند تا ایران را محکوم کنند حالا که در منا حدود هشت هزار نفر به خاطر بی‌کفایتی آل سعود کشته شدند همه ساکت مانده‌اند، که به طور قطع پول‌های آل سعود آنان را به سکوت محض واداشته است. 

وی در پایان تصریح کرد: از این حادثه آموختیم تا زمانی که در مسیر ولایت و مطیع امر ولایت باشیم عزیز و پایدار هستیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار