تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول معرفی شد
در این مراسم ضمن تقدیر از فروزان مهرانپور به دلیل ۲۱ سال فعالیت و از جمله یک دهه ریاست در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول، رضا جوروند به‌عنوان سرپرست این اداره مشغول به کار شد
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول امروز طی مراسمی معرفی شد.

رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید این اداره اظهار کرد: در سال ۸۴ که به‌عنوان مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول منصوب شدم با چالش‌های زیادی روبه‌رو بودیم چرا که نهاد کتابخانه‌های کشور تازه تأسیس بود و قوانین مدون نشده بود اما توانستیم با پیگیری‌های فراوان توجه ارگان‌های مختلف را جذب کنیم.

فروزان مهرانپور با بیان اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی یک نهاد عمومی غیردولتی وابسته به ارگان‌هایی از جمله فرمانداری و شهرداری‌ها است، عنوان کرد: در اداره کتابخانه‌ها باید همیشه در تکاپو برای تعامل و جذب اعتبار باشیم و سپس شروع به انجام کارهای فرهنگی کرد.

مهرانپور ادامه داد: متأسفانه مردم با توجه به شرایط اقتصادی موجود، فرصت رفتن به سمت سخنان حکیمانه را ندارند در حالی که کتاب در تمام عرصه‌ها می‌تواند در بهره‌مندی از یک زندگی موفق کمک حال افراد باشد.

وی، تعداد کتابخانه‌های عمومی دزفول در سال ۸۴ را ۶ کتابخانه با ۱۴ عضو عنوان کرد و گفت: در حالی که در ۱۰ سال فعالیت ما اکنون این میزان به ۲۸ کتابخانه و ۴۲ کارکنان رسیده است.

رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول تصریح کرد: از این تعداد، ۱۰ کتابخانه به‌صورت مشارکتی و ۱۸ کتابخانه به‌صورت نهادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مهرانپور با بیان اینکه باید در راستای افزایش فعالیت‌های فرهنگی توجه بیشتری به مناطق روستایی داشت، عنوان کرد: با وجود مشکل کمبود اعتبارات، در حال حاضر چهار کتابخانه در مناطق روستایی دزفول وجود دارد.

وی، تعداد اعضا کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول را ۲۵ هزار نفر برشمرد و افزود: دلیل این امر، انجام فوق برنامه‌های متعدد در سطح شهرستان است به‌گونه‌ای که ما در تمام مراسم‌های ملی و مذهبی نشست‌های کتاب‌خوانی، قصه‌گویی کودک و نوجوان، نقد کتاب و شب‌شعر برگزار کرده‌ایم که ایده‌هایی نو در سطح استان هستند.

رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول با بیان اینکه در طی سال‌های گذشته توانسته‌ایم هشت کانون فرهنگی و ادبی از جمله انجمن‌های کلک خیال، شاهنامه، ثمین و گل‌ها را در سطح شهرستان تأسیس کنیم، افزود: ضمن اینکه در این مدت با ۶۲ تاکسی سیار کتاب‌خوانی نیز تعاملات مفیدی داشتیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از فروزان مهرانپور به دلیل ۲۱ سال فعالیت و از جمله یک دهه ریاست در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول، رضا جوروند به‌عنوان سرپرست این اداره مشغول به کار شد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار