تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان خبر داد:
توسعه دایره پذیرش دانش‌آموزان استثنایی در خوزستان
رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید از توسعه دایره پذیرش دانش‌آموزان استثنایی در همه گروه‌ها در سطح استان خبر داد
رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید از توسعه دایره پذیرش دانش‌آموزان استثنایی در همه گروه‌ها در سطح استان خبر داد.

علی ممبینی در این مراسم که روز سه شنبه (14 مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: روشندلان با حس لامسه می‌توانند همه توانایی‌های خود را بروز دهند و از دیدگاه این افراد، عصای سفید نماد استقلال طلبی آنها است.

وی ادامه داد: در تاریخ گذشته، روشندلانی بوده‌اند که در زمان خود مایه افتخار بوده‌اند، مانند رودکی، پدر شعر فارسی که در 8 سالگی حافظ کل قرآن شد و با مهارت خاصی، آیات قران را تلاوت می‌کرد یا ابوبصیر یکی از شاگردان پاک امام صادق(ع) که نابینایی وی مانعی نشد تا از کلام امام(ع) بی‌بهره بماند.

ممبینی عنوان کرد: در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، 14 مدرسه در سطح در استان خوزستان فعال است و دانش‌آموزان روشندل در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. در این حوزه، بیش از 80 پرسنل در حال خدمت به روشندلان هستند، 170 دانش‌آموز روشندل در مدارس استان در حال تحصیل‌‌اند و بیش از یک ‌هزار دانش‌آموز روشندل به صورت تلفیقی فراگیر در شهرهای مختلف در کنار دانش‌آموزان عادی تحصیل می‌کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به توسعه دایره پذیرش دانش‌آموزان استثنایی در همه گروه‌ها گفت: توسعه دایره پذیرش دانش‌آموز در همه گروه‌ها حتی در روستاها و شهرهای کوچک استان خوزستان آغاز شده است. امسال و در یکی دو روز گذشته در "الهایی" کلاس استثنایی راه‌اندازی شد و در اندیکا نیز در حال راه‌اندازی کلاس استثنایی هستیم. همچنین راه‌اندازی مدرسه استثنایی در شهر محروم صیدون در سال جاری در برنامه است و سال گذشته نیز در مناطقی مانند غیزانیه این مدرسه‌ها راه‌اندازی شد.

وی افزود: در سال جاری، دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به معلولان داشته و رییس جمهور نیز در برنامه‌های مختلف بهزیستی در کنار کودکان معلول بوده که نشان از توجه دولت به این قشر از جامعه است.

ممبینی تصریح کرد: امسال بیش از 50 درصد از هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی، از سوی آموزش و پرورش استثنایی پرداخت می‌شود و تمام تلاش ما بر این است که بار رفت و آمد دانش‌آموزان تا جایی که امکان دارد از دوش خانواده‌ها برداشته شود. در حوزه درمان نیز اگر دانش‌آموزان استثنایی امسال دارویی با هزینه بالا مصرف می‌کند یا نیاز به عمل جراحی خاصی داشته باشد، هزینه‌های آن به طور کامل توسط آموزش و پرورش استثنایی پرداخت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز نیز در این مراسم با بیان اینکه ملاک ارزش‌گذاری انسان میزان تلاش و مجاهدت وی است، گفت: روشندلان به دلیل انجام تلاش بیشتر برای به فعلیت رساندن استعدادهای خود از ارزش بالاتری برخوردار هستند.

وی افزود: آنچه که خداوند متعال در وجود همه انسان‌ها قرار داده، استعداد است اما این استعدادهای موجود در نهاد آدمی، به تلاش و مجاهدت مستمر نیاز دارند تا عملی شوند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ملاک ارزش‌گذاری انسان‌ها، تلاش و کوشش آنها است و هر چه‌قدر این سعی و تلاش بیشتر باشد، ارزش انسان بالاتر خواهد بود. با توجه به آیه "و ان لیس للانسان الا ما سعی"  انسان‌ها به خاطر آنچه انجام می‌دهند تشویق یا تنبیه می‌شوند اما این تلاش برای روشندلان مضاعف است. آنان برای اینکه استعدادهای خود را به فعلیت برسانند، تلاش بیشتری باید انجام دهند و چون تلاش بیشتری دارند، بالطبع از ارزش بیشتری نیز برخوردار هستند.

در پایان این مراسم  برای اولین بار در سطح آموزش و پرورش استثنایی کشور به 14 دانش‌آموز نیمه‌بینای مدرسه شوریده به طور نمادین، تبلت‌های دانش‌آموزی به جای کتاب‌های درسی اهدا شد و قرار است این تبلت‌ها در اختیار دیگر دانش‌آموزان استثنایی سطح استان خوزستان نیز قرار گیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار