تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۷۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز در جلسه تدوین بودجه 95 شهرداری اهواز عنوان کرد:
باید حداقل یک پروژه فرامنطقه ای در هر منطقه تدوین گردد
باید حداقل یک پروژه فرامنطقه ای در هر منطقه تدوین گردد و حداقل یک پروژه با قابلیت مشارکت و سرمایه گذاری در هر منطقه برنامه ریزی شود
روز چهارشنبه شهردار اهواز در جلسه شورای معاونین در خصوص سیاست های تدوین بودجه 95 شهرداری اهواز دستوراتی را به معاونین ارائه داد.

سید خلف موسوی در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی جهت افزایش ظرفیت منابع درآمدی موجود گفت: با اخذ معوقات درآمدی ، ایجاد ارزش افزوده بر املاک شهرداری و افزایش و ایجاد منابع جدید و بهره مندی از روش‌های نوین تامین مالی مانند اوراق مشارکت، صکوک و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی با در نظر گرفتن اثرات اقتصادی می توانیم لایحه بودجه شهرداری اهواز را به موقع ارائه دهیم.

باید حداقل یک پروژه فرامنطقه ای در هر منطقه تدوین گردد

وی افزود: این احکام در دیوان عدالت اداری بدون نگاه جامع به موضوع  اداره کلانشهرها که کار سخت و طاقت فرسایی است  صادر می گردد و باید این را بدانیم که 36 درصد جمعيت كشور در كلانشهرها هستند و اداره آنها توسط شهرداري ها صورت مي گيرد.

شهردار اهواز ادامه داد: عمران شهري يكي از مولفه هاي موفقيت نظام حكومتي است و اگر شهرها آباد شوند موفقيتي براي كل نظام محسوب مي شود.

وی با اشاره به تدوین سیاست‌هایی کارآمد جهت وصول مطالبات معوق و جدید از دستگاه‌های اجرایی گفت: باید با رایزنی یکسری از تبصره ها را برای کلانشهرها دائمی کنیم. خوشبختانه با مراودات خوبی که در اجلاس کلانشهرها صورت گرفت می توانیم در تدوین لایحه برنامه ششم توسعه، نظرات خود را ارائه دهیم.

سید خلف موسوی در خصوص آسیب شناسی دلایل عدم تحقق ردیف سرمایه گذاری و مشارکت در بودجه مصوب سال 94 خطاب به مدیران شهرداری اظهار داشت: مشکل ما در برآورد بودجه پروژه هاست. مدیران و شهرداران مناطق باید بودجه ای را که از قبل تدوین کرده به همراه بودجه جدید مطالعه کنند تا با آگاهی کامل و با بیان ریز هزینه مورد نیاز،  پیشنهاد انجام یک پروژه را ارائه نمایند.

شهردار اهواز در خصوص تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی منابع درآمدی در سال 1394 عنوان کرد: در حال ایجاد اداره ای در معاونت فنی و عمرانی با عنوان اداره برآورد هستیم که وظیفه اش تخمین دقيق پروژه هاي عمراني است تا  مشخص شود كه اين مقدار اعتبار در یک پروژه صرف چه كارهايي مي شود.

وی همچنین از مدیران شهرداری اهواز خواست: هر پروژه اي دارند جهت برآورد، آن را يا به مشاور يا به معاونت فني ارائه دهند تا برای مثال دو پروژه مشابه با هزینه های متفاوت عملیاتی نشوند.

موسوی در رابطه با رعایت اصل صرفه جویی خاطرنشان کرد: باید با جهت گیری مصارف در راستای الگوی صحیح مصرف ضمن بهینه سازی منابع موجود در صرف ریال به ریال هزینه ها دقت شود تا در هر دوره نسبت به دوره پیشین رشد چشمگیری را در زمینه کسب درآمد در شهرداری شاهد باشیم.

موسوی ادامه داد: باید جهت بازپرداخت دیون و جلوگیری از ایجاد دیون و تعهدات جدید  پیش بینی های لازم صورت گیرد و همزمان با کاهش هزینه های تنظیف، رفت و روب، حمل زباله، اجرائیات و... نسبت به افزایش کیفیت خدمات شهری و توزیع عادلانه این خدمات به شهروندان، ضمن ارتقای بهره وری اقدام لازم صورت گیرد.

سید خلف موسوی در خصوص ضوابط هزینه های عمرانی عنوان کرد: باید حداقل یک پروژه فرامنطقه ای در هر منطقه تدوین گردد و حداقل یک پروژه با قابلیت مشارکت و سرمایه گذاری در هر منطقه برنامه ریزی شود.

وی ساماندهی و اولویت بندی در پیش بینی اعتبار به پروژه ها را با تاکید و اولویت بر اتمام پروژه های نیمه تمام اعلام کرد و افزود: شاخص های توسعه جهت افزایش کارایی و بهبود وضعیت کمی و کیفی پروژه ها و توسعه شهر باید ارتقا یابد و بافت‌های فرسوده نوسازی گردد و ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یافته و سرانه های شهری بهبود یابد.

شهردار اهواز بر مناسب سازی محیط شهری جهت معلولین حرکتی و جسمی تاکید کرد و گفت: توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات شهری (حداقل هر محله یک پروژه) صورت بگیرد.

وی ضمن ارائه توصیه هایی به مدیران ارشد شهرداری اظهار داشت: كه پروژه هاي بزرگي در شهر اهواز آغاز كرديم مانند پل ولايت، تقاطع چهار شير و تقاطع جواد الائمه و زير گذر شريعتي و اتوبان‌هاي كه در حال احداث آنها هستيم که نکته اصلی در بهره برداری این پروژه ها مدیریت و کارآمدی است و هنر یک مدیر در ایجاد درآمد و مدیریت صحیح آن است.

سید خلف موسوی در پایان با اشاره به تلاش‌های مدیریتی صورت گرفته در شهرداری اهواز یادآور شد: بحمدالله به دليل مديريتي كه در شهرداري اهوا  صورت مي گيرد و تلاش همه مدیران، تاکنون بحرانی در شهرداري اهواز نداشتیم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
در مورد زیرگذر شریعتی تا کی میخواهید صحبت کنید؟همه جا همینو میگن ، خب تمومش کنید دیگه،قرار بود پارسال افتتاح بشه
:
:
:
آخرین اخبار