تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۷۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی خوزستان:
از رشد وقوع جرم در خوزستان جلوگیری شده است
تعداد مجرمان در خوزستان نسبت به جمعیت استان بسیار اندک است و حتی به یک درصد جمعیت استان هم نمی‌رسد
فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این‌که که از رشد وقوع جرم در استان خوزستان جلوگیری شده است، گفت: تعداد مجرمان در خوزستان نسبت به جمعیت استان بسیار اندک است و حتی به یک درصد جمعیت استان هم نمی‌رسد.

سردار محمدرضا اسحاقی در همایش پلیس، امنیت و اصناف اهواز که روز  چهارشنبه(15 مهر ماه) برگزار شد، با اشاره به شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: جریان شهادت در نیروی انتظامی جاری است؛ در اماکنی که مردم در حال تفریح و استراحت هستند، نیروی انتظامی در حال مواجهه با مجرمان است تا در جامعه آرامش ایجاد شود.

وی افزود: هر روز بر تعداد مشتاقان پیوستن به نیروی انتظامی و حتی حوزه‌های پرخطر عملیاتی افزوده می‌شود.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان این‌که انتظارات و پیشنهادات مردم در حوزه ناجا را دریافت می‌کنیم، گفت: تلاش می‌شود با سامان‌دهی اقدامات و فعالیت‌ها، کارآمدی و اثربخشی نیروی انتظامی با هدف ایجاد امنیت، ثبات و فضای توام با آسایش و آرامش برای تمام آحاد جامعه و در بخش‌های مختلف بیشتر شود.

اسحاقی تصریح کرد: هر روز بر محبوبیت و اعتماد مردم به پلیس افزوده می‌شود که این امر جای شکر دارد؛ طبیعی است که اقدامات مبتنی بر اقتدار و قاطعیت در برخورد با مجرمان، موجب اطمینان و اعتماد بیشتر مردم و ایجاد هراس در مجرمان می‌شود.

وی با بیان این که قاطعیت از سوی پلیس موجب تولید احساس امنیت می‌شود، افزود: این به معنا و مفهومی نیست که در نقطه مطلوب قرار داریم بلکه در حال حرکت به این سمت هستیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اهمیت امنیت اصناف و همکاری آن‌ها با پلیس گفت: اصناف در تولید امنیت و رفع بستر وقوع جرایم و مبارزه با مجرمان کمک‌های بسیاری داشته‌اند. استفاده از ظرفیت‌های نسل جدید، ثبت ورودی‌ها و خروجی‌ها در اصناف و همکاری آن‌‌ها با نیروی انتظامی موجب کاهش سرقت شده است.

اسحاقی عنوان کرد: موفق شده‌ایم از رشد سرقت در استان خوزستان جلوگیری کنیم؛ اکنون میزان وقوع سرقت در استان نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است و همچنان با استفاده از سیستم آموزش همگانی، اطلاع‌رسانی و همت مردم، در راستای محدود کردن بستر سرقت در خوزستان تلاش می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد صندوق امانات در استان در سال جاری گفت: در سال گذشته تنها 2 صندوق امانت در خوزستان وجود داشت که امسال به 10 صندوق افزایش پیدا کرده است و این به دلیل آموزش‌هایی است که در نتیجه آن مردم مطلع شدند نباید وجه نقد و طلا و اشیا ارزشمند را در خانه نگهداری کنند که این امر، خود بستر وقوع جرم را فراهم می‌کند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: اینها مجموعه اقداماتی است که در محدود کردن بستر وقوع جرم تاثیرگذار است، باید شناسایی شود چه اقداماتی جهت جلوگیری از وقوع جرم باید انجام شود و این وظیفه نهادهای فرهنگی است.

اسحاقی تصریح کرد: در اصناف نیز اگر سامان‌دهی بیشتر شده و افراد شناسایی شوند و تشریفات قانونی در خصوص آنان انجام شود، می‌تواند در جلوگیری از وقوع جرم کمک کند. همکاری اصناف و توجه به این موضوعات، بستر وقوع جرم را به میزان 70 محدود و فرصتی برای برخورد با مجرمان را فراهم می‌کند.

وی با بیان این که تعداد مجرمان در خوزستان نسبت به جمعیت استان بسیار اندک است، گفت: تمامی مجرمان که در زندان‌های خوزستان هستند یا تحت تعقیب‌اند و حتی مجرمانی که شناسایی نشده‌اند، یک درصد از جمعیت استان را هم شامل نمی ‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار