تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۸۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزان دزفول:
اجرای طرح های صنعتی نباید به نابودی بخش کشاورزی منجر شود
تعدادی از کشاورزان دزفول که مدعی اند بخشی از اراضی آنها برای احداث کارخانه فولاد دزفول تصرف شده خواستار اجرای طرح های صنعتی در اراضی غیرکشاورزی شدند
تعدادی از کشاورزان دزفول که مدعی اند بخشی از اراضی آنها برای احداث کارخانه فولاد دزفول تصرف شده خواستار اجرای طرح های صنعتی در اراضی غیرکشاورزی شدند.

شماری از کشاورزان دزفول که نسبت به محل احداث کارخانه فولاد دزفول معترض می باشند روز شنبه اظهار داشتند: برای احداث کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول بخشی از اراضی کشاورزی آنان تصرف شده است.

آنان افزودند:80 هکتار از زمین های کشاورزی اطراف دزفول برای احداث کارخانه فولاد تصرف شده و 200 خانواده کشاورز از این بابت متضرر شده اند.

یکی از کشاورزان منطقه گفت:کشاورزان مذکور دارای سند ثبتی از اراضی مذکور بوده و بعضا حدود 100 سال است که در این زمین ها کشاورزی می کنند.

وی افزود: به تازگی به بهانه ایجاد فضای سبز در مسیر ورودی شرکت چهار هکتار از زمین های کشاورزی مجاور شرکت تخریب شده است.

یکی دیگر از کشاورزان معترض نیز گفت:برای احداث دکل های برق کارخانه فولاد نیز قرار است 40 هکتار از اراضی کشاورزی اطراف کارخانه تخریب و تصرف شود.

مسوول رسیدگی به شکایات فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت: اسناد ارایه شده از سوی کشاورزان در رابطه با شرکت فولاد دزفول قرارداد واگذاری موقت از سوی اداره منابع طبیعی می باشد.

فرهاد جاموسی گفت: این کشاورزان دارای قرارداد واگذاری موقت از اداره منابع طبیعی می باشند که مدت اعتبار آن نیز به پایان رسیده است.

وی همچنین گفت: شرکت فولاد به منظور ایجاد فضای سبز قصد کاشت درخت در مسیر سه راهی شرکت فولاد را داشته که با واکنش کشاورزان مواجه شد.

عملیات اجرایی احداث شرکت فولاد دزفول (کارخانه فولاد روهینا جنوب) که از چند سال پیش آغاز شده تاکنون کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ظرفیت این کارخانه فولاد در فاز نخست 500 هزار تن اعلام شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار