تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۸۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار سوسنگرد:
سهم پرداخت نشده سوسنگرد از آلاینده‌های نفتی 40 درصد است
شهردار سوسنگرد گفت: سهم شهر سوسنگرد از آلاینده‌های نفتی 40 درصد است که با وجود پیگیری‌های زیاد هنوز مبلغی در این زمینه پرداخت نشده است
شهردار سوسنگرد گفت: سهم شهر سوسنگرد از آلاینده‌های نفتی 40 درصد است که با وجود پیگیری‌های زیاد هنوز مبلغی در این زمینه پرداخت نشده است.

حسین نگراوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ساختمان شورای شهر برگزار شد اظهار داشت: از زمان تصدی شهرداری سوسنگرد تاکنون 35 درصد از پروژه‌های شهرداری به بهره‌برداری رسیده و 65 درصد دیگر در حال انجام مراحل عملیاتی آن هستیم.

وی با اشاره به آخرین فرصت پروژه‌های تملک و دارایی که تا پایان تیرماه سال جاری است افزود: خوشبختانه پروژه‌هایی را با همکاری فرمانداری و شورای اسلامی شهر به پایان رسانده‌ایم.

شهردار سوسنگرد با اشاره به معضلات شهری در سوسنگرد و کمبود اعتبارات پیش‌روی تصریح کرد: با وجود نبود اعتبار و بدهی‌های شهرداری توانسته‌ایم بحث زیرسازی و آسفالت را در مناطق 106 و 112 هکتاری به پایان برسانیم.

نگراوی با بیان اینکه شهری که فاقد تاسیسات زیربنایی است از لحاظ عنوان شهری گنگ است گفت: شبکه آب و فاضلاب سوسنگرد سال‌هاست فرسوده و معضلات زیست محیطی بسیاری را برای ساکنان در بیشتر مناطق شهر ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های متولی بازسازی شبکه فاضلاب در شهر سوسنگرد متاسفانه به منظور اصلاح شبکه از پیمانکاران سطح پایین استفاده می‌کنند و این عامل سبب شده استانداردهای لازم در بازسازی شبکه رعایت نشود.

*چرا مجلس در اختصاص دادن اعتبارات به شهرداری‌ها مقاومت می‌کند؟

نگراوی با بیان اینکه کار مطالعات شبکه فاضلاب سوسنگرد پس از هفت سال به پایان رسیده و برای اجرای این طرح نیازمند اعتبارات هستیم اضافه کرد: نمی‌دانم چرا مجلس در اختصاص دادن اعتبارات به شهرداری‌ها مقاومت می‌کند!

شهردار سوسنگرد تاکید کرد: عقب افتادن کار اجرایی پروژه‌ها، معرفی سه شهردار طی چند ماه گذشته در شهرداری سوسنگرد و همچنین نبود اعتبارات کافی از عوامل مهم بی‌اعتمادی مردم به شهرداری است.

وی عنوان کرد: شهروندان سوسنگردی با وجود پرداخت پول پساب همرا با قبض آب، متاسفانه هنوز مشکل فاضلاب شهرشان حل نشده و منتظر اعتبارات است.

نگروای با بیان اینکه شهرداری سوسنگرد نخستین ارگانی است که در بازارچه چزابه سرمایه گذاری کرد اما هیچ حق و حقوقی و یا بهره‌ای از قبل بازارچه نصیب آن نمی‌شود افزود: روزانه حداقل 700 و حداکثر یک‌هزار و 100 ماشین ترانزیت از جاده سوسنگرد به بازارچه استفاده می‌کنند.

شهردار سوسنگرد ادامه داد: جاده سوسنگرد از لحاظ استهلاک، ترافیک ماشین‌های سنگین همچنین حوادث جاده‌ای از جاده‌های مهم و خطرناک استان به شمار می‌آید اما فقط ضرر و زیان آن عاید ما می‌شود.

وی افزود: رونق گرفتن بازارچه چزابه البته تبعاتی همچون گسترش مهاجرت معکوس، افزایش قیمت صیفی جات، بازار مسکن و کالای مصرفی داشته است.

*ابراز تاسف از عدم پرداخت عوارض جاده‌ای به شهرداری

شهردار سوسنگرد در ادامه، از عدم پرداخت عوارض جاده‌ای به این شهرداری اظهار تاسف کرد و گفت: طبق مصوبه استانی مقرر شد از محل پرداختی عوارض 40 درصد به شهرداری بستان، 30 درصد به شهرداری سوسنگرد، 10 درصد به شهرداری ابوحمیظه و 10 درصد به شهرداری کوت سید نعیم پرداخت شود که تا کنون یک ریال آن به شهرداری پرداخت نشده است.

نگراوی، جاذبه‌های گردشگری شهر سوسنگرد را یکی از فرصت‌های خوب و پررونق در امر گردشگری عنوان کرد و گفت: به دلیل کم‌توجهی و حمایت نکردن صنعت گردشگری در شهر سوسنگرد باید بحث گردشگری را یک شوخی بزرگ در سوسنگرد عنوان کنیم.

*بدهی 190 میلیارد ریالی شهرداری سوسنگرد

وی با اشاره به بدهی 190 میلیارد ریالی شهرداری سوسنگرد خاطرنشان کرد: از محل درآمدهای داخلی شهرداری هیچ پروژه‌ای را نمی‌توان اجرایی کرد چرا که تمام درآمدهای داخلی شهرداری صرف پرداخت‌های اولیه شهرداری نظیر بیمه و حقوق پرسنل می‌شود.

نگراوی یادآور شد: پرداخت به موقع عوارض در شهر سوسنگرد به خوبی فرهنگ سازی نشده و این عامل سبب کاهش درآمد شهرداری از محل پرداخت عوارض شده است.

شهردار سوسنگرد همچنین با اشاره به معضلات زیست محیطی ناشی از برخی آلاینده‌ها عنوان کرد: سهم شهر سوسنگرد از آلاینده‌های نفتی 40 درصد است که با وجود پیگیری‌های زیاد هنوز مبلغی در این زمینه پرداخت نشده است.

به گفته وی، شیوه مدیریت در شهرداری سوسنگرد از نوع مقاومتی است و هیچ تغییر و تحولی در کار نیست.

شهردار سوسنگرد با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری سوسنگرد 111 میلیارد ریال است تصریح کرد: اعتبارات در دو بخش عمرانی 40 درصد و خدمات شهری و اداری 60 درصد تخصیص داده شده است.

نگراوی در پایان بیان کرد: در بحث پروژه‌های پیشنهادی به شورای شهر هیچ مصوبی از سوی شورای شهر رد نشده و به محض تامین اعتبار، مصوبات اجرایی خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار