تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۹۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد:
تعداد سالن های نمایش در شهر اهواز باید افزایش پیدا کند
خوزستان سالن های نمایش متعددی تحت مالکیت ادارات و سازمان ها دارد، اگر این سازمان‌ها همکاری کنند و در ساعات خالی سالن های خود را در اختیار هنرمندان قرار دهند، خانواده های کارمندان نیز از فضای فرهنگی موجود در آن سازمان استفاده خواهند کرد که این مهم کمک به رونق فضای فرهنگی استان و شهر اهواز خواهد کرد
خوزنیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خوزستان سالن های نمایش متعددی تحت مالکیت ادارات و سازمان ها دارد، اگر این سازمان‌ها همکاری کنند و در ساعات خالی سالن های خود را در اختیار هنرمندان قرار دهند، کمک به رونق فضای فرهنگی استان و شهر اهواز است.

همایون قنواتی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان‌ در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز، اظهار کرد: در حال حاضر 3 تئاتر در استان برروی صحنه است، هنرمندان تئاتر استان در این مدت نگاه شان به سوی مخاطب، مردم و اجرای عمومی بیش از اجرای تئاتر برای جشنواره ها شده است. به نظر می رسد فضای تئاتر در سال های گذشته به گونه ای راکد بود، زمانی تئاتر به جریان می افتاد که به روزهای جشنواره می رسیدیم.

تعداد سالن های نمایش در شهر اهواز باید افزایش پیدا کند

 وی ادامه داد: مردم نیاز به فضای فرهنگی بیشتری دارند. مردم ما نیاز دارند در سالن‌ها و برنامه‌های فرهنگی ـ هنری در کنار هم قرار گیرند و آثار هنری را ببینند و لذت ببرند. امیدوارم تئاتر بتواند به توسعه فرهنگ در حوزه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کمک کند.

وی با بیان اینکه، با توجه به تمام کمبودهای موجود بازهم جنب وجوشی برای هنرمندان تئاتر خوزستان پیش آمده است، گفت: می توان با دید خوبی به این جریانات فرهنگی نگریست، هر قدر فضاهای فرهنگی را در سطح خوزستان و کشور افزایش دهیم و بتوانیم مردم را به سوی سالن‌هایی که فعالیت های رسمی شعر، موسیقی، سینما و تئاتر صورت می گیرد هدایت کنیم، بنیان های فرهنگی جامعه را به نحوی مقاوم سازی و قدرتمند کرده ایم که ما را در برابر فعالیت های فرهنگی غیر رسمی، دشمنانه و تهاجم های فرهنگی مقاوم می سازد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد خوزستان افزود: اگر مردم بخشی از ساعات خود را در سالن های فرهنگی مورد اعتماد و اطمینان سپری کنند، بسیاری از آسیب های جامعه کاهش می یابد. زیرا در سالن‌های فرهنگی آموزش های مختلفی در جهت تقویت بنیان های فرهنگی به مردم داده می شود.

قنواتی افزود: برای شکل گرفتن یک تئاتر سه رکن شامل مسوولان، هنرمندان و مخاطبان لازم است که اگر هر یک از این ارکان در خروجی لنگ بزند، اثری نامناسب می گذارد.

وی ادامه داد: خوزستان سالن های نمایش متعددی تحت مالکیت ادارات و سازمان ها دارد، اگر این سازمان‌ها همکاری کنند و در ساعات خالی سالن های خود را در اختیار هنرمندان قرار دهند، خانواده های کارمندان نیز از فضای فرهنگی موجود در آن سازمان استفاده خواهند کرد که این مهم کمک به رونق فضای فرهنگی استان و شهر اهواز خواهد کرد.

این مدیر در ادامه گفت: تعداد سالن های ما در شهر اهواز باید افزایش پیدا کند. وزارت نفت، ملی حفاری، فولاد، آب و برق و بسیاری از دستگاه ها از سالن های مناسبی بهره مند هستند که اگر این همکاری اتفاق افتاد همکاری خوبی برای حضور مردم در صحنه های فرهنگی پیش خواهد آمد.

وی با بیان اینکه امیدوارم جمله «تئاتر برای همه» را تحقق بخشیم و بتوانیم آن را در استان خوزستان ترویج دهیم، اظهار داشت: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌ شود برگزاری کلاس‌های تئاتر، کارگاه‌های تئاتر و دعوت از صاحب‌نظران و هنرمندان تئاتر برای ارتقا‌ و توسعه فعالیت‌های تئاتری بیشتر شود و بتوانیم بخشی از کمبودها، ضعف‌ها و کاستی‌ها را از بین ببریم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان همچنین اضافه کرد: تمام تلاش این است که با رعایت موازین شرعی و قانونی برنامه های موسیقی را بتوانیم اجرا کنیم، موسیقی مانند تمام هنر های دیگر جریانی فرهنگی و هنری است که بخشی از مردم علاقمندند که در این فضا قرار گیرند.

وی گفت: در استان فضا برای اجرای برنامه های هنری مناسب است و سعی کردیم که اجراهای متنوعی با توجه به نیازهای مختلف جامعه اجرا شود. خوزستان به دلیل تنوع قومیتی و داشتن موسیقی خاص برای هر قومیت، تنوع موسیقیایی بسیاری دارد که هر کدام فرم ها و سازهای خاص خود را دارد. موسیقی های محلی شوشتری، دزفولی، عربی و بختیاری فرم های متنوعی دارند که آوازی و سازی هستند.

در پایان درخصوص اشعاری که در ترانه ها استفاده می شود، گفت: شورای بررسی شعر و ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متشکل از اساتید و شاعران، همه اشعاری را که قرار است به صورت ترانه درآیند پیش از استفاده، بررسی می کند. ما در استان خوزستان زیاد با مساله لغو کنسرت مواجه نبوده ایم اگر هم پیش آمده به دلیل آماده نبودن امکانات سالن برای برگزاری بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار