تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در همایش شعر عاشورایی الف دزفول عنوان شد؛
تا زمانی که بوی شهید می‌آید شعر جنگ ادامه دارد
همایش شعر عاشورایی الف دزفول توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول و با مشارکت بسیج مداحان، کانون شعرا و هیات رزمندگان دزفول برگزار شد
همایش شعر عاشورایی الف دزفول توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول و با مشارکت بسیج مداحان، کانون شعرا و هیات رزمندگان دزفول برگزار شد.

در این همایش که با حضور مداحان، شاعران و خانواده شهدا برگزار شد لوح زرین دزفول توسط حسین گلستان‌باغ از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی شهر دزفول قرائت شد و 10 شاعر مطرح کشوری از جمله عبدالرحیم سعیدی‌راد، سید حبیب حبیب‌پور، اسماعیل امینی‌زاده، غلام‌رضا کاج،‌ راضیه رجایی،‌ ابراهیم ثنایی، ابراهیم نصراللهی، فاطمه نانی‌زاد و رضا رکنی به شعرخوانی در خصوص عاشورا، صحرای منا و جنگ تحمیلی پرداختند.

تا زمانی که بوی شهید می‌آید شعر جنگ ادامه دارد

همچنین امام جمعه دزفول با بیان این که طبق آمارگیری انجام شده مداحان رتبه اول تاثیر بر فرهنگ اصیل اسلامی را دارند که این نعمت الهی باید حفظ شود در این همایش گفت: مداحان که بیشترین اثرگذاری را در فرهنگ اصیل اسلامی دارند باید با معرفت عاشورایی به بیان حقایق عاشورا بپردازند و حد و مرزها را بشناسند و بدانند دشمن اهل بیت اکنون کجا را رصد می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی ضمن تبریک روز مباهله به عنوان شناسنامه ولایت به تفسیر آیه مباهله پرداخت افزود: امروز روز حساسی است و در حال عبور از پیچ تاریخی هستیم و دشمن تمام قد به میدان آمده و تمام امکانات را برای نفوذ به کشور به کار گرفته است.

همچنین مسوول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: تاکنون 12 همایش با موضوع دفاع مقدس در کشور برگزار شده که در این همایش‌ها به جانبازان شیمیایی، شهدای تفحص، مفقودین، آزادگان، شلمچه و جزیره مجنون و بزرگداشت مادران و پدران شهدا پرداخته شده است.

سعید حدادیان با بیان این که سیزدهمین همایش با محوریت دزفول برگزار شده چراکه دزفول شهر نمونه مقاومت و پر از حماسه و عشق به خدا است افزود: مردم دزفول با آبادانی شهر خود پس از هر بار موشک‌باران افتخار آفریدند.

وی گفت: مردم مقاوم دزفول سه مقوله جهاد، شهادت و صبر را سرلوحه خود در هشت سال دفاع مقدس قرار داده و به تنهایی لشکرکشی می‌کرد. ضمن این که آیت‌الله قاضی دزفولی به عنوان امام جمعه دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه شهر را ترک نکرد و دفاع از شهر را وظیفه خود می‌دانست.

عبدالرحیم سعیدی‌راد، شاعر، نیز جنگ تحمیلی را یک جنگ مقدس خواند و افزود: برخی‌ها معتقدند که شعر جنگ با پایان جنگ باید تمام می‌شد ولی به اعتقاد من تا زمانی که بوی جنگ و شهدا در جامعه عطراگین است شعر جنگ باید ادامه یابد.

وی گفت: کار شاعر بیان تاریخ و پیاده کردن ارزش‌های فرهنگی نیست بلکه شاعران به اخلاق پایبند هستند و ارزش‌های فرهنگی را بیان می‌کنند و با الهام گرفتن از تاریخ پیام عاشورا را ابلاغ می‌کنند.

همچنین مسؤل دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در این همایش گفت: اساسا هیچ ذاکری بدون اتصال واقعی به ساحت مقدس روحانیت به هیچ رتبه‌ای نمی‌رسد.

فاطمه نانی‌زاد افزود: دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی مقوله‌ای است که در تار و پود انقلاب ما منظور شده و دستاوردهای آن در سال‌های گذشته و آینده انقلاب را در مسیر کنونی هدایت می‌کند.

وی با اشاره به این که اتفاقات خوبی در عرصه ادبیات دفاع مقدس رقم خورده است گفت: به گفته مقام معظم رهبری اگر در خصوص دفاع مقدس تا 50 سال دیگر شعر گفته شود باز هم کم است. لذا در این خصوص با وجود کارهای زیادی که انجام شده هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.
:
:
:
آخرین اخبار