تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهالی کوی سعدی دزفول برای دریافت سند مالکیت بین شهرداری و اوقاف سرگردانند
جمعی از شهروندان دزفولی ساکن کوی سعدی برای دریافت سند مالکیت زمین های خود بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه سرگردانند
جمعی از شهروندان دزفولی ساکن کوی سعدی برای دریافت سند مالکیت زمین های خود بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه سرگردانند.

اختلاف مالی بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه دزفول بر سر دو پلاک 1544 و 1593 به مساحت یک هزار هکتار موجب شده تا ساکنان کوی سعدی دزفول برای تهیه سند ثبتی با مشکل مواجه شوند.

برخی شهروندان ساکن کوی سعدی در مراجعه به اداره ثبت اسناد برای دریافت سند ثبتی زمین خود متوجه موقوفه بودن زمین ها شدند.

جمعی از اهالی این منطقه روز شنبه با حضور در مسجد حضرت مهدی(عج) جنوبی خواستار حل این مشکل شدند.

یکی از اهالی این منطقه گفت:مشکل این اهالی پرداخت بخشی از یک موقوفه می باشد که قبلا به افراد دیگری واگذار شده اما چون اوقاف نمی تواند حقش را بگیرد برای همه مشکل ایجاد کرده است.

محمدعلی چمن آرا با اشاره به اینکه اوقاف باید مسوولیت ملکی را که واگذار کرده بپذیرد گفت:اوقاف مدعی بیش از 500 هکتار از یکهزار هکتار اراضی یادشده می باشد.

محمدعلی عروه یکی دیگر از اهالی معترض این منطقه نیز گفت:اداره اوقاف از ثبت شدن این زمین ها در اداره ثبت جلوگیری کرده است.

نماینده شهرداری که نخواست نامی از وی برده شود نیز در این خصوص گفت:مساحت دقیق دو پلاک مذکور مشخص نیست در حالی که گام اول در گرفتن یک شریک مشخص شدن مساحت زمین است.

وی افزود:اوقاف 102 سهم از دو پلاک مذکور طلب داشته که اگر در این مدت از گوشه و کنار این دو پلاک زمین هایی برداشته در حال حاضر باید کمتر از این مقدار سهم داشته باشد در حالی که اوقاف باز هم 102 سهم را طلب می کند.

وی اظهار کرد:باید 13 نفری که مقداری از سهم خود را به اوقاف واگذار کرده اند شناسایی شوند تا تکلیف اهالی مشخص شود.

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع اهالی کوی سعدی گفت:بیش از 60 تا 70 هزار نفر درگیر این مشکل 30 ساله بوده و سالهاست بین شهرداری و اوقاف سرگردان بوده و نمی توانند سند و تسهیلات بانکی دریافت کنند.

وی افزود:در جلساتی که با رییس سازمان اوقاف وامور خیریه برگزار شد مقرر گردید نمایندگانی به همراه مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در دزفول حضور یابند و مشکل بررسی شود که امروز مسوولان کشوری و استانی برای حل مشکل گردهم آمدند.

پاپی زاده اظهار کرد:در این نشست مقرر شد کارگروهی تشکیل و نمایندگانی از اداره اوقاف ، شهرداری ،اداره ثبت و امور اراضی و نیز نمایندگان اهالی کوی سعدی در این کارگروه حاضر شوند و در مدت یک ماه راهکاری برای حل این موضوع ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه مقصر این مشکل مردم نیستند گفت:زمین های مذکور بدون اطلاع واگذار شده و مردمی که در این منطقه زمین خریده اند دچار مشکل شده اند.

کارشناس ثبتی اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان دزفول در این خصوص گفت:عمده مشکل مردم مربوط به پلاک 1544 و 1593 یک فرعی است که حدود یک هزار هکتار زمین مزروعی،مسکونی ،صنعتی و تجاری از محدوده مصلای دزفول تا دانشگاه پیام نور را شامل می شود.

قدرت سروشیان افزود:این دو پلاک در سال 1300 توسط دو نیکوکار دزفولی برای موارد خاص وقف شد و این نیکوکاران 102 سهم از مجموع 576 سهم را به صورت مشاع وقف کردند.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه مشخص نیست سهم اوقاف چه بخشی از این اراضی است و سهم موقوفه در کدام پلاک است بین شهرداری و اداره اوقاف مشکل ایجاد شده است.

کارشناس ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول مشکل ایجاد شده را ناشی از کوتاهی شهرداری دانست و گفت:بر خلاف اینکه شهرداری ادعا می کند سهم اوقاف را پرداخت کرده ولی هیچ سند مصالحه ای در این مورد وجود ندارد.

وی افزود:در صورت مجوز اداره اوقاف می توان برای رفع این مشکل این پلاک ها را با تعیین قیمت کارشناسی برطرف کرده و سهم اوقاف نیز پرداخت شود.

مدیر کل قوانین و مقررات و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز گفت:ممکن است حق با مردم باشد ولی مردم نتوانسته اند به درستی از حق خود دفاع کنند.

علی مومن زاده افزود:تیم کارشناسی با حضور نمایندگان ادارات مربوطه کارگروهی تشکیل خواهد داد و در این خصوص نتیجه گیری خواهد شد.

وی افزود:حضور مسوولان کشوری و استانی در جمع اهالی بیانگر کمک به حل این مشکل می باشد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
باسلام وخسته نباشیدامیدواریم هرچه زودتر مشکل ما مالکان مذکور حل شود .باتوجه به اینکه قریب به اتفاق اهالی ازقشرکم درامدوزحمت کش هستندکه این خود مشکل رادوصدچندان کرده/مشکل فروش ملک/نداشتن سند قطعی/ناتوانی دردریافت وام مسکن ودیگر تسهیلات-لطفا اخبار جدید موضوع فوق را اطلاع رسانی کنید--باتشکر
:
:
:
آخرین اخبار