تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور عنوان کرد:
از تغییر محتوای آموزش تا تعیین صلاحیت حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دامپزشکی
رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان این‌که محتوای آموزش رشته دامپزشکی تغییر خواهد کرد، از تغییر پروسه تعیین صلاحیت حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان این رشته خبر داد
رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان این‌که محتوای آموزش رشته دامپزشکی تغییر خواهد کرد، از تغییر پروسه تعیین صلاحیت حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان این رشته خبر داد و  گفت: همه به این اتفاق نظر رسیده‌اند که آموزش دامپزشکی در دانشگاه‌ها باید کاربردی‌تر شود.

دکتر محمدرضا صفری با بیان این‌که در حوزه فعالیت‌های حرفه‌ای دامپزشکی شاهد تغییرات کاربردی مهمی هستیم، اظهار کرد: توسعه نقش‌آفرینی دامپزشکی در سلامت غذا، درمان حیوانات دست‌آموز و مدیریت سلامت در بخش اقتصاد کشاورزی از جمله این تغییرات است که با توجه به این موارد به‌طور طبیعی باید در محتوای آموزش دامپزشکی در دانشگاه‌ها تغییر جدی رخ دهد.

از تغییر محتوای آموزش تا تعیین صلاحیت حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دامپزشکی

وی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر همکاری نزدیکی با وزارت علوم و گروه دامپزشکی داشتیم و این نگاه در همه متولیان و صاحبنظران این رشته شکل گرفته و کمیته‌ای تحت عنوان دامپزشکی عمومی نیز تشکیل و مطالعات بسیاری در بخش‌های مختلف در این خصوص انجام شده که بتوانیم آموزش دانشجویان دامپپزشکی را متناسب با نیاز بازار  سامان‌دهی کنیم.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور تصریح کرد: این مطالعات دستاوردهای خوبی داشته است و تنها باید در وزارت علوم تصویب شود تا پس از آن به طور رسمی در محتوای آموزشی دامپزشکی در دانشگاه‌ها تغییر ایجاد شود که قطعا خروجی آن ورود سریع‌تر فارغ‌التحصیلان دامپزشکی به بازار کار و ارتقای توانمندی‌ها آن‌ها است.

صفری با اشاره به تغییرات دیگر در نظام دامپزشکی گفت: تعیین صلاحیت حرفه‌ای  فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی نیز در دستور کار قرار گرفته است که مطابق آن فارغ‌التحصیلان در گرایش‌های مختلف برای ورود به بازار کار باید پروسه‌ای شامل ابعاد علمی، عملی، برگزاری آزمون و دوره‌های ارتقای مهارت را طی کنند؛ این پروسه با محوریت نظام دامپزشکی و با کمک انجمن‌های علمی و تخصصی و دانشگاه‌ها انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که آموزش دامپزشکی در دانشگاه‌ها باید با نگاه ملی و البته با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی بخش‌های محلی تدوین و ارایه شود، اظهارداشت: به‌طور مثال در دانشگاه شهید چمران اهواز با توجه به ظرفیت‌های استان خوزستان در حوزه پرورش آبزیان و گاومیش‌داری باید توسعه این گرایش مدنظر قرار گیرد؛ همچنین موضوع سلامت غذا به دلیل رونق صادرات و واردات در خوزستان می‌تواند در آموزش دامپزشکی دانشگاه شهید چمران محوریت پیدا کند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در سازمان نظام دامپزشکی و گروه آموزش دامپزشکی وزارت علوم این نگاه توسعه‌ای نسبت به دانشگاه شهید چمران وجود دارد و رییس دانشکده دامپزشکی این دانشگاه نیز به دنبال توسعه مرجعیت این  دانشکده است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: دامپزشکی
:
:
:
آخرین اخبار