تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۰۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا وزارت ورزش عقب نشینی کرد؟
دبیر پیشین کمیته اخلاق گفت:همین وزارت ورزشی که حالا ما را بد اخلاق خطاب می کند چندبار نامه زد که پرونده کی روش را بررسی کنید حالا چه شده که عقب نشینی کرده اند؟
چرا وزارت ورزش عقب نشینی کرد؟

 
حسین آبانگاه  درباره جمله دیروز سرمربی تیم ملی که در گفت و گو با رسانه ها عنوان کرد »من پاک پاک هستم» اظهار داشت: ما به پاکی و ناپاکی کسی کاری نداریم که کی روش دستش را در جیبش می کند و از پاکی جیبش خبر می دهد. ما هنوز حکمی برای کسی صادر نکرده ایم که عده ای از جمله کی روش خود را پاک و عده ای ناپاک تصور کرده اند.

وی افزود: پرونده ای که در دست بررسی در کمیته اخلاق بود هنوز به مرحله صدور حکم نرسیده بود و قصد داشتیم تا سوالاتی را از افراد مرتبط با این پرونده مطرح کنیم. آنچه برای کمیته اخلاق در وهله اول مهم است موضوع جایگاه این کمیته است. اینکه استقلال اعضای کمیته حفظ شود از همه چیز برای ما مهم تر است.

دبیر پیشین کمیته اخلاق که به اتفاق سایر اعضای این کمیته استعفا کرده اند، در تکمیل صحبت های قبلی خود خاطرنشان کرد: استقلال یعنی اینکه کمیته اخلاق می تواند همه را در فدراسیون متهم کند و با بداخلاقی و یا فساد مالی از بالاترین تا پایین ترین مقام برخورد کند. به تازگی کمیته اخلاق فیفا سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال و میشل پلاتینی رئیس یوفا را به مدت ۹۰ روز از فعالیت منع کرد. این یعنی استقلال کمیته اخلاق فیفا.

آنگاه ادامه داد: اینکه در فدراسیون کسی به ما دیکته کند کجا، چه کسی، چه وقت و یا چگونه رای بدهیم و یا رای ندهیم خوب نیست. دخالت در کار کمیته اخلاق مصداق بارز عدم استقلال این کمیته محسوب می شود. بار دیگر تکرار می کنم که ما کسی را متهم نکردیم و فقط گفتیم که اتفاقی برخلاف قانون و اخلاق رخ داده است.

وی با اشاره به صحبت های حسنی خو رئیس حراست وزارت ورزش در این باره که گفته با بداخلاقی می خواهند اخلاق را جا بیندازند، عنوان کرد: افرادی که مباحث اخلاقی را مطرح می کنند و آن را بداخلاقی می دانند بهتر است بدانند ما هنوز پرونده ای را رو نکرده ایم. خیلی از پرونده های بزرگ تر در کمیته اخلاق باقی مانده که در دست بررسی است.

دبیرپیشین کمیته اخلاق اذعان داشت: چرا متوجه نیستید که دلیل استعفای ما چه بوده. اصلا جای تعجب دارد که چطور وزارت ورزش که خود در ماه های اخیر پیگیر پرونده کی روش بود حالا خودش را کنار کشیده و اقدامات کمیته اخلاق را بداخلاقی می داند. همین وزارت ورزشی که حالا ما را بد اخلاق خطاب می کند چندبار نامه زد که پرونده کی روش را بررسی کنید حالا چه شده که عقب نشینی کرده اند؟ آیا منافع کسی به خطر افتاده است؟

آبانگاه تاکید کرد: کلی گویی کار آسانی است که هرکسی می تواند آن را انجام دهد. پرداختن به جزئیات مسائل و موارد کار هرکسی نیست که ما در حال انجام آن بودیم. شاید اگر محمدزاده تا این اندازه محفوظ به حیا و خوددار نبود در برنامه ۹۰ هفته گذشته برخی دیگر از مسائل عنوان می شد که این اتفاق رخ نداد
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار