تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۰۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز پروژه توسعه اورژانس بیمارستان ولیعصر خرمشهر
توسعه اورژانس این بیمارستان در مساحت 2 هزار مترمربع و با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان در زمان‌بندی یک ساله تعریف شده و اعتبار این پروژه از دو محل کمک‌های منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت تامین خواهد شد
پروژه توسعه بخش اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر امروز آغاز به کار کرد.

دکتر علیرضا آموزنده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، در حاشیه کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: توسعه اورژانس این بیمارستان در مساحت 2 هزار مترمربع و با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان در زمان‌بندی یک ساله تعریف شده و اعتبار این پروژه از دو محل کمک‌های منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

وی افزود: از این مبلغ، 2 میلیارد تومان از سوی منطقه آزاد اروند و یک و نیم میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین می‌شود.

آموزنده توسعه فضای اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) را از اولویت‌های درمانی خرمشهر دانست و گفت: تجهیز اورژانس‌ها از اولویت‌های دانشکده‌های علوم پزشکی است.

وی از همکاری وزارت بهداشت و درمان منطقه آزاد اروند در دو پروژه درمانی دیگر در خرمشهر در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری پروژه راه‌اندازی بخش قلب بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر در مساحت 6 هزار مترمربع آغاز به کار خواهد کرد. این بخش دارای تجهیزات آنژیوگرافی و مجهز به امکانات جراحی قلب باز خواهد بود زمینه را برای فعال شدن توریست‌درمانی در خرمشهر مهیا می‌کند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: پروژه دیگری که انتظار می‌رود در آبان ماه کلنگ‌زنی شود، ساخت بیمارستان 220 تختخوابی شهید موسوی است که جایگزین بیمارستان سوم خرداد خرمشهر خواهد شد. طراحی‌های اولیه این پروژه که با استانداردهای روز دنیا برابری می‌کند، در حال حاضر پایان یافته است.

وی تصریح کرد:  اعتبار ساخت بیمارستان 220 تختخوابی شهید موسوی، 120 میلیارد تومان است که تامین این اعتبار بر عهده منطقه آزاد اروند است و وزارت بهداشت نیز تجهیز کامل این بیمارستان را به عهده گرفته است.

آموزنده گفت: مشاوران ما در طراحی و تکمیل پروژه‌های درمانی منطقه آزاد اروند، یک تیم بسیار قوی است که استانداردهای بهداشتی درمانی کشور را تدوین کرده‌اند و با فضاهای درمانی و آموزشی استاندارد آشنایی کامل دارند.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در منطقه آزاد اروند، خوشبختانه 45 متخصص و فوق‌تخصص به آبادان خرمشهر و شادگان افزوده خواهد شد که اولین گروه از تیم‌های درمانی وارد منطقه شده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار