تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز به کار نخستین نمایشگاه مدیریت بحران، محیط زیست و صنعت پاک؛
در خوزستان روزبه‌روز به سمت بحران زیست‌محیطی پیش می‌رویم
در استان خوزستان در حوزه زیست‌محیطی با توجه به مشکلات جدی مانند آلودگی آب و هوا و به ویژه از دست دادن منابع طبیعی، روز به روز بیشتر به سمت بحران در حال حرکت هستیم
نخستین نمایشگاه مدیریت بحران، محیط زیست و صنعت پاک روز یکشنبه در اهواز گشایش یافت.
 
هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در مراسم گشایش این نمایشگاه که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با توجه به وجود مشکلات متعدد، بلایای طبیعی و بحران‌های‌ مختلف در استان خوزستان برنامه‌ریزی و از زمستان سال گذشته امور اجرایی آن آغاز شد.

وی با بیان این که این نمایشگاه باید سالانه یا هر دو سال یکبار در استان خوزستان برگزار شود، افزود: لازم است شاهد حضور فعال دستگاه‌های استان در این نمایشگاه باشیم. همچنین در بیشتر کارهای انجام شده از سوی دستگاه‌های مختلف را می‌توان با استفاده از فرهنگ‌سازی و حمایت مردم، نتیجه بهتری به دست آورد.

بالدی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، جمع‌آوری و مستندسازی دستاوردهای مربوط به مدیریت بحران، محیط زیست و صنایع است؛ این دستاوردها در دسترس مدیران اجرایی خوزستان قرار می‌گیرد تا با آموزش و تجهیز ادارات‌کل استان و مدیران شهرستان‌ها، بتوان در مراحل چهارگانه مدیریت بحران که پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است، گام مهمی در جهت مقابله با بحران‌های زیست محیطی برداشته شود.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان در حوزه زیست‌محیطی با توجه به مشکلات جدی مانند آلودگی آب و هوا و به ویژه از دست دادن منابع طبیعی، روز به روز بیشتر به سمت بحران در حال حرکت هستیم و به همین دلیل، مدیریت مشکلات استان با استفاده از دستاوردهای نوین بسیار ضروری و لازم است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بسترسازی مناسب جهت مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست و مقابله با بحران‌های استان از مهم‌ترین اهداف نخستین نمایشگاه مدیریت بحران، محیط زیست و صنعت پاک در خوزستان است.

بالدی افزود: فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم در مدیریت بحران و هماهنگی با اداره‌کل آموزش و پرورش جهت تعلیم و تربیت و آشنا کردن دانش‌آموزان با مقوله بحران محیط زیست از دیگر برنامه‌های مهم این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این نمایشگاه، ارتقا مدیریت محیط زیست استان از طریق خلق فرصت‌ها و معرفی توانمندی‌های زیست‌محیطی در سطوح ملی و استانی است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه مدیریت بحران، محیط زیست و صنعت پاک به نمایش می‌گذارند.

نخستین نمایشگاه مدیریت بحران، محیط زیست و صنعت پاک خوزستان 19 تا 22 مهرماه از ساعت 10 تا 18 بعد از ظهر در نمایشگاه بین‌المللی اهواز برپا است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار