تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۱۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین پارک آموزشی دانش آموز کشور در دزفول افتتاح شد
پارک آموزشی و تجسمی دانش آموز با توجه به پتانسیل هایی که دارد می تواند در زمینه یادگیری دروسی از جمله جغرافیا، تاریخ، علوم و زمین شناسی اطلاعات زیادی به دانش آموزان ارائه کند
اولین پارک آموزشی و تجسمی دانش آموز کشور در شهرستان دزفول افتتاح شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دزفول روز یکشنبه در آیین افتتاح اولین پارک آموزشی و تجسمی دانش آموز کشور در این شهرستان، اظهار کرد: پارک آموزشی و تجسمی دانش آموز با توجه به پتانسیل هایی که دارد می تواند در زمینه یادگیری دروسی از جمله جغرافیا، تاریخ، علوم و زمین شناسی اطلاعات زیادی به دانش آموزان ارائه کند.

حسن مرتضوی افزود: در سند تحول بنیادین تأکید شده که مدارس از حافظه محوری که کارایی چندانی برای دانش آموزان ندارد به سمت پژوهش محوری بروند. بنابراین احداث این پارک آموزشی در راستای ورود به بحث پژوهش محوری می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دزفول در تمام طول سال قابلیت پذیرایی دانش آموزان از سراسر شهرستان های خوزستان در این پارک را دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه چنین پارکی در هیچ جای استان و کشور وجود ندارد، آموزشگاه های سایر شهرهای استان نیز می توانند با حضور در دزفول از این مکان علمی بهره مند شوند.

مدیر پارک آموزشی و تجسمی دانش آموز نیز با اشاره به اینکه مراحل ساخت این پارک بیش از یک سال زمان برده بیان کرد: هدف اصلی از احداث این پارک فراگیری مسائل علمی دانش آموزان به صورت تجربی و حضور در محیط واقعی است.

سعید سجادیان فر هزینه احداث این پارک را بیش از ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تمام این هزینه به صورت شخصی پرداخت شده بنابراین از تمام ارگان ها از جمله شهرداری و آموزش و پرورش توقع داریم که از ما حمایت های مالی لازم را داشته باشند تا بتوانیم سایر تجهیزات را نیز به این پارک اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ اثر دست ساز علمی و آموزشی مربوط به کتب درسی  در این پارک یک هزار متری وجود دارد، افزود: در حال حاضر آثار موجود در پارک مربوط به مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی است اما تلاش می کنیم در آینده ای نزدیک آثار علمی مربوط به مقطع متوسطه را نیز اضافه کنیم.

مدیر پارک آموزشی و تجسمی دانش آموز یادآور شد: با توجه به بازدیدی که به همراه آموزش و پرورش شهرستان از سایر اردوگاه های کشور داشتیم نظیر پارک آموزشی و تجسمی دانش آموز در هیچ یک از اردوگاه ها نبوده و در چند روز گذشته نیز مراحل ثبت این پارک آموزشی را با حضور در تهران آغاز کرده ایم. برای ثبت این پارک با استقبال بی نظیر مرکز کشور که نمونه آن تا کنون در کشور گزارش نشده، مواجه شده ایم.

دزفول نیازمند یک موزه تاریخ طبیعی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: دزفول با توجه به قدمت چند هزار ساله و آثار تاریخی فراوانی که دارد نیازمند یک موزه تاریخ طبیعی است.

عظیم سرافراز روز یکشنبه در مراسم افتتاح اولین پارک آموزشی و تجسمی دانش آموز کشور در اردوگاه دانش آموزی شهید قاضی دزفول، احداث این پارک آموزشی را یک ایده بی نظیر در سطح کشور دانست و اظهار کرد: بسیاری از اردوهای دانش آموزی بدون هیچگونه خروجی علمی انجام می شود در حالی که احداث این پارک در یک اردوگاه دانش آموزی می تواند در بالا بردن سطح علمی دانش آموزان بسیار مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه سیستم آموزشی بسیاری از مدارس تئوری است، افزود: یادگیری دروس به صورت حافظه ای کارایی چندانی ندارد اما با احداث این پارک دانش آموزان می توانند دروسی را که در مدرسه طی کرده اند به صورت کاملا طبیعی و تجربي در این فضا لمس کنند.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه وظیفه شهرداری و شورای شهر حمایت از اینگونه طرح ها و معرفی آثار تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبي است، عنوان کرد: همانطور که در چند روز گذشته برای افتتاح خانه ریاضی شهرستان دزفول توانستیم مکانی در نظر بگیریم قطعا از این پارک آموزشی نیز حمایت های لازم را به عمل می آوریم.

سرافراز بیان کرد: در استان های همدان و اصفهان موزه های تاریخ طبیعی وجود دارد اما متأسفانه در شهرستان دزفول با وجود برخورداری از تمدن چندهزار ساله، هنرمندان فراوان و اماکن متعدد تاریخی که ثبت ملی و منطقه ای هستند هنوز یک موزه تاریخ طبیعی وجود ندارد در حالی که یکی از نیازهای واقعی دزفول برخورداری از چنین موزه ای است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک موزه مردم شناسی در حمام کرناسيان دزفول وجود دارد اما در خور و شأن شهرستان نیست بنابراین کمبود یک موزه تاریخ طبیعی در دزفول که بتواند تمام جوانب را در خودش جای دهد به صورت محسوس احساس می شود. حتی بسیاری از هنرمندان ما مکانی برای نمایش آثار خود ندارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول در پایان تأکید کرد: انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول و اداره میراث فرهنگی شهرستان بايد از این پارک آموزشی و تجسمی دانش آموز حمایت و تعامل های لازم را داشته باشند چرا که برخی از آیتم های آن معرفی تاریخ دزفول است.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: پارک آموزشی ، دزفول
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لي لي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
0
بسيار عالي آفرين به اين مردمان دانش دوست و دانش خواه
:
:
:
آخرین اخبار