تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیانی‌زاده خبرداد:
افتتاح مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان اهواز در دهه فجر
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از افتتاح مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان اهواز با حضور وزیر ورزش و جوانان در دهه فجر امسال خبر داد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از افتتاح مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان اهواز با حضور وزیر ورزش و جوانان در دهه فجر امسال خبر داد.

فرامرز کیانی‌زاده در مراسم روز ملی پارالمپیک که امروز (دوشنبه) در محل اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با تبریک هفته پارالمپیک و تربیت‌بدنی و ورزش‏، اظهارکرد: معمولا جانبازان و معلولان اوقات فراغت بیشتری نسبت به دیگر اقشار جامعه دارند و ما باتوجه به نقش ورزش که از توانمندی زیادی برای ایجاد انگیزه، تقویت روحیه و پرکردن اوقات فراغت جانبازان و معلولان برخوردار است، باید زمینه حضور بیشتر این قشر را در ورزش فراهم کنیم.

افتتاح مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان اهواز در دهه فجر

وی ادامه‌ داد: ‌نزدیک به 10 درصد جامعه ما را افراد معلول و جانباز تشکیل می‌دهند که به دلیل عدم قرار گرفتن در جایگاه مناسب اجتماعی، حتی دچار انزوا و گوشه‌نشینی می‌شوند و این موضوع می‌تواند سلامت روحی و جسمی این قشر را به مخاطره بیاندازد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ‌ما یکی از اولویت‌های‌مان را کمک بیشتر به جانباران و معلولان گذاشته‌ایم و در همین راستا با همکاری رییس هیات استان، کارهای بهتری نسبت به سال‌های قبل انجام شده است.

وی بیان‌ کرد: در شهرستان‌ها تا حدودی امکانات برای رشته‌های جانبازان و معلولان وجود دارد و در اهواز نیز مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان در دست ساخت است که فاز اول و دوم این مجموعه تقریبا رو به پایان است و این دو فاز در دهه فجر امسال با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح خواهند شد.

کیانی‌زاده گفت: کمبود اعتبارات مالی باعث می‌شود کمتر به کل اقشار ورزشی رسیدگی شود و این کمبود علاوه بر این، بر ساخت و سازهای اماکن ورزشی هم تاثیر گذاشته است و باعث می‌شود که در ساخت و سازها تاخیر بیفتد.

وی عنوان‌ کرد: در ورزش جانبازان و معلولان با توجه به سابقه و پیشینه آن، قهرمانان و افراد با سابقه زیادی وجود دارند که این افراد می‌توانند نقش اساسی در آموزش و پرورش استعدادها داشته باشند. رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان نیز می‌تواند از تمام تجارب موجود استفاده کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان ‌کرد: همه باید کمک کنند تا افراد معلول و جانباز از انزوا خارج شوند و بتوانند در رشته‌های جانبازان و معلولان مدال‌ها و مقام‌های مختلف بیشتری کسب کنند و سهم مدال‌آوری ما در کشور و مسابقات آسیایی و جهانی بالا برود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار