تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۲۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج‌وزیارت خوزستان:
مسئولان عراقی زمینه ورود امدادگران ایرانی را در آستانه اربعین حسینی فراهم کنند
از مسئولان عراقی می‌خواهیم که شرایط تردد نیروهای امدادی ایران را از دو مرز شلمچه و چذابه خوزستان به مراکز شهر در خاک عراق را فراهم سازد
مدیرکل حج‌وزیارت خوزستان گفت: از مسئولان عراقی می‌خواهیم که شرایط تردد نیروهای امدادی ایران را از دو مرز شلمچه و چذابه خوزستان به مراکز شهر در خاک عراق را فراهم سازد.

ناصر حویزاوی اظهار داشت: سال گذشته بیش‌از 1میلیون و پانصدهزار نفر از هم‌وطنان و هم‌استانی‌های خوزستانی جهت شرکت در اربعین حسینی از طریق دو مرز جزابه و شلمچه وارد کشور عراق شدند.

وی افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بیش‌از یک میلیون زائر از طریق این دو مرز به کشور عراق به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی رهسپار شوند.

مدیرکل حج‌وزیارت خوزستان گفت: روز گذشته به همراه مسئولان استانی این دو مرز را مورد بررسی کامل قرار دادیم و جاده‌های هر شهرستان خوزستان را جهت به ورود کشور عراق مشخص کردیم.

وی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای زائران ایرانی ز مسئولان عراقی می‌خواهیم که شرایط تردد نیروهای امدادی ایران را از دو مرز شلمچه و چذابه خوزستان به مراکز شهر در خاک عراق را فراهم سازد.

حویزاوی اظهار داشت: ممانعت از گذر اتوبوس‌ها در سال گذشته را مسبب بسیاری از مشکلات تردد زائران می‌دانیم و باید تمهیداتی اتخاذ شود تا مجوزهای لازم از مراجع رسمی به اتوبوس‌های ایرانی جهت انتقال زائران اربعین حسینی داده شود.

وی افزود: همچنین باید ستادی برای گم‌شدگان اربعین حسینی تشکیل شود تا شاهد مشکلات سال گذشته نباشیم.

مسعود مصدقی پیش‌تر از فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل خوزستان و جلوگیری از این ناوگان به منظور اعزام یکسره زائران خوزستانی توسط کشور عراق خبر داده بود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار