تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نواختن زنگ سلامت به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی غذا
برای افزایش طول عمر و زندگی سالم، باید به مصرف مواد غذایی سالم بدون آلودگی میکروبی، مواد افزودنی و شیمیایی مضر و دارای ویتامین ها و املاح موردنیاز برای مقابله با بیماری های خطرناک توجه کنیم که این موضوع، همان خود مراقبتی است
خوزنیوز: امروز و به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی غذا، با حضور دکتر علی خدادادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز، زنگ سلامت غذا در مدرسه دخترانه بنت الهدی صدر منطقه کوی فاطمیه (یوسفی) به صدا در آمد.

به گزارش خوزنیوز؛ علی خدادادی در این مراسم اظهار داشت: ترویج خودمراقبتی باعث کاهش هزینه ها و تداوم طرح تحول در نظام سلامت می شود.

وی افزود: برای افزایش طول عمر و زندگی سالم، باید به مصرف مواد غذایی سالم بدون آلودگی میکروبی، مواد افزودنی و شیمیایی مضر و دارای ویتامین ها و املاح موردنیاز برای مقابله با بیماری های خطرناک توجه کنیم که این موضوع، همان خود مراقبتی است.

خدادادی ادامه داد: اگر غذا با اصول صحیح بهداشتی تهیه نشود، زمینه بروز آلودگی میکروبی و خطرناک در جامعه فراهم می شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: با توجه به صنعتی شدن کشاورزی و روش های سودجویانه و نوین، وجود مواد شیمیایی، سموم کشاورزی و مواد افزدونی از جمله عوامل تهدید کننده و خطر ساز برای سلامت مواد غذایی هستند.

خدادادی همچنین با بیان نصب نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر محصولات غذایی در سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز، افزود: این نشانگرها در سه رنگ سبز به معنای نداشتن محدودیت در مصرف، قرمز به معنای خطرناک بودن مصرف به ویژه برای بیماران و نارنجی احتیاط در میزان مصرف نشان داده می شوند که تا پایان امسال، تمامی کارخانه ها و محصولات غذایی خوزستان نشانگرهای رنگی را دریافت می کنند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر مقوله آموزش گفت: این مقوله باعث تغییر نگرش و تغییر رفتار در جهت سلامتی و تغذیه سالم می شود.
:
:
:
آخرین اخبار