تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان:
وضعیت کشاورزان حوزه کرخه به‌ویژه حمیدیه و الهایی بحرانی است
با وجود وعده‌های داده شده وزیر نیرو مبنی بر رهاسازی 300 میلیون مترمکعب آب از سد سیمره، تا امروز رهاسازی صورت نگرفته است
خوزنیوز: رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: با وجود وعده‌های داده شده وزیر نیرو مبنی بر رهاسازی 300 میلیون مترمکعب آب از سد سیمره، تا امروز رهاسازی صورت نگرفته است.

به گزارش خوزنیوز؛ مسعود اسدی امروز اظهار کرد: در بازدید از اراضی کشاورزی حمیدیه، رودخانه کرخه و منطقه الهایی با صحنه‌های تاسف برانگیزی روبرو شدم که به علت نبودن آب، کشاورزان این مناطق که در زمستان گذشته دچار بی‌آبی و خسارت سنگین شده بودند و در فصل تابستان نیز هیچ آبی نداشتند.

وی افزود: هم اکنون که فصل کشت جدید گندم آغاز شده، رودخانه کرخه خالی از آب و کانال‌ها خشک هستند و هیچ آبی برای تهیه زمین وجود ندارد، حتی کشاورزان در نزدیکی پرآب‌ترین رودهای کشور مجبورند نخلستان‌های خود را با تانکر آبیاری کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان اضافه کرد: با وجود وعده‌های داده شده وزیر نیرو مبنی بر رهاسازی 300 میلیون مترمکعب آب از سد سیمره تا امروز رهاسازی صورت نگرفته است.

اسدی ادامه داد: لذا وزیر نیرو باید به وعده‌های مکرر خود مبنی بر رهاسازی آب از سد سیمره عمل کرده و به هر طریق ممکن نهایتا ظرف یک هفته، آب کشاورزی کشاورزان حمیدیه، الهایی و کلا حوزه کرخه را که مدت‌هاست به علت نبود آب از کشاورزی محروم بوده‌اند را تامین کند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان تصریح کرد: به نمایندگی از کشاورزان خوزستان اعلام می‌کنم شخص وزیر نیرو مسئول تامین آب کشاورزان در حوزه کرخه است.

وی در پایان تاکید کرد: یکم آبان ماه امسال، خط قرمز ما برای تامین آب کشاورزان این حوزه‌هاست.
:
:
:
آخرین اخبار