تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۴۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس حفاظت محیط زیست خرمشهر خبر داد:
دریافت ۲۷ میلیون تومان جریمه صید و شکار غیر مجاز در خرمشهر
رئیس حفاظت محیط زیست خرمشهر از دریافت ۲۷ میلیون تومان جریمه برای صید و شکار غیر مجاز در این شهر خبر داد
رئیس حفاظت محیط زیست خرمشهر از دریافت ۲۷ میلیون تومان جریمه برای صید و شکار غیر مجاز در این شهر خبر داد.

رضا جاوید روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز فصل بازگیری در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: هرساله در مهر ماه پرندگان مهاجر از روسیه، قفقاز، اروپای شمالی و نقاط سردسیر به سمت عرض های جغرفیایی پایین مهاجرت می کنند. در خوزستان نیز این اتفاق از ابتدای مهر ماه این رخ می دهد و بالابان با ارزشترین گونه در این منطقه است.

وی از روش های کوخه نشینی و شناته به عنوان روش های متداول بازگیری در منطقه یاد کرد و از انجام اقداماتی در راستای مقابله با این قبیل فعالیت ها خبر داد.

رئیس حفاظت محیط زیست خرمشهر تصریح کرد: سازمان محیط زیست کشور کارگروهی را در راستای صیانت از گونه های جانوری ایجاد کرده و به تبع آن خرمشهر نیز مکاتباتی با ارگان های مختلف و مرتبط با موضوع همچون گمرک، هنگ مرزی، ترمینال مسافری و دادستان داشته تا هماهنگی ها و آمادگی های لازم انجام شود.

جاوید از تجهیز یگان های گشت، کنترل و تشکیل یگان مشترک متشکل از ادارات حفاظت محیط زیست خرمشهر و آبادان خبر داد و افزود: در پی تشکیل این یگان گشت و کنترل در محدوده هر دو شهر آبادان و خرمشهر اعم از تالاب شادگان، اروندکنار، خضیر، تالاب ناصری، دارخوین و سایر مناطق محدوده این دو شهر فعالیت خواهند کرد.

وی در ادامه از تخریب ۱۷ باب کوخه، شناسایی و آزاد سازی ۱۵ قطعه سنقر تالابی و تعداد بسیاری از کبوتر، پرنده آبزی و کنارآبزی در طی دو مرحله گشت و کنترل خبر داد.

رئیس حفاظت محیط زیست خرمشهر با اشاره به تالاب ناصری گفت: این تالاب را ذخیره خوبی از انواع ماهی های شانک، شوجی (بیاح) کپور و پرندگان آبزی و کنارآبزی بسیاری دارند. این تالاب همچنین نقش موثری در کنترل دمای شهرستان دارد.

جاوید وظیفه کنترل آب های داخلی، صدور پروانه صید و همچنین مقابله با صیادان متخلف در این آب ها را از جمله وظایف سازمان محیط زیست برشمرد و جریمه دریافتی از صید و شکار در خرمشهر را رقمی معادل ۲۷ میلیون تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این میزان جریمه دارای دو جنبه مثبت ومنفی است، تأکید کرد: این رقم جریمه نشان از فعالیت خود مأموران محیط زیست دارد و در مقابل از این نظر که تعداد و میزان شکار افزایش یافته و به همان نسبت این منبع غنی که میراث کهن گذشتکان است را با تهدید بیشتری مواجه ساخته که جای نگرانی دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست خرمشهر در پایان با اشاره به مدیریت پسماند بر انجام مستمر پایش ها توسط سازمان محیط زیست تأکید کرد و از برخورد قضایی با تعاونی شماره یک الکل سازی خرمشهر به عنوان نمونه ای از برخورد قاطع با صنایع آلاینده یاد کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار